LIVET SOM JEHOVAS VITNE – ÅRETS HØYDEPUNKT

Tenkte å starte en liten "serie" med hvordan livet som Jehovas Vitne egentlig var. Mange lurer på hva vi gjorde, ikke gjorde, hvordan det var å gå fra dør til dør osv. Starter i dag med høydepunktet med å være Jehovas Vitne, nemlig det vi kalte sommerstevne.

Da samlet alle Vitnene og andre som ønsket å være med fra et visst område sammen for å overvære et 3 dagers stevne bestående av taler. Det startet tidlig om morgenen, varte i ca 3 timer, 1 time pause før vi fortsatte i ca 3 timer til.

Bildet er fra etter stevne på et hotell i Sverige som vi bodde på.

Som oftes var stevne vi dro på i Bergen, da pleide vi å være noen tusen. I 2015 ble det arrangert stevne i Sverige. Da kom det folk fra hele Skandinavia, samt Island, Grønland og Færøyene sammen, rundt 50.000 mennesker. Det var selvfølgelig en stor opplevelse og sitte så mange i et rom.

Pausen var selvfølgelig det kjekkeste med stevnet. Møtte nye og gamle venner, spiste og koste oss. Det som også var kjekt med stevne var å pynte seg! Har alltids elsket hæler og kjoler, her var plassen jeg kunne bruke det. Hadde det ikke vært for disse stevnene så hadde jeg ikke vært i nærheten av hvordan jeg går med hæler i dag!

Så har du livets høydepunkt. Jehovas Vitner har ikke barnedåp, men døper seg når de selv føler de er "klar". Dette skjer på stevnene. Selv så valgte jeg å døpe meg i 2014 som 16 år.

Stevnene var noe av det jeg likte, mest pga det sosiale.

12 kommentarer

Siste innlegg