HVOR MYE KONTAKT HAR JEG EGENTLIG MED FORELDRENE MINE ETTER JEG BRØT UT AV JEHOVAS VITNE?

Det å bryte ut har vært som en berg-og-dal-bane både fysisk og psykisk. Med en gang jeg meldte meg ut så ting ganske svart ut og jeg var sikker på at jeg hadde blitt utstøtt av alle mine nærmeste. Plutselig sto jeg i armene til mamma å ting virket til å ordne seg, jeg hadde et lite håp om at de hadde så stor kjærlighet til meg at de aldri kom til å klippe meg ut. Jeg var åpen på bloggen om at jeg hadde kontakt med familien min igjen, men det varte ikke lenge.

24.09.17 oppdaterte jeg bloggen med en spørsmålsrunde der jeg opplyste at jeg enda jobbet som stripper. Dagen etter fikk jeg en melding av mamma:

"Heia. Vi ser nå at du lever et liv som vi ikke kan være en del av. Det er utrolig vondt å se hvordan du velger å leve men det er jo ditt liv å dine valg. Vi kommer på Lørdag for vi har jo lovet å komme med de siste tingene. Men etter det så trekker vi oss vekk. Vi elsker deg Christina."

Jeg fikk også høre at jeg er fysisk utstøtt av mine egne foreldre noen dager senere, for velkommen hjem var jeg IKKE.

Så fra og med 2. Oktober skrev jeg en siste melding til dem, jeg fikk da høre hvor stygg jeg var og hvor møkka lei de var av meg. Koselig. Så fra den dagen kunne jeg kunngjøre at jeg ikke lengre hadde foreldre i livet mitt.

Rart å høre kanskje, men jeg vet jeg kommer til å ha det 1000 ganger bedre uten dem.

26 kommentarer
    1. Stå på, religiøse folk er ikke verdt skoa de går i! Den største lasten til mennesker er ofte familie som man ikke får velge selv.. Fck em, gi gass, lev Ditt liv!

    2. Forstår godt at foreldrene dine reagerer som de gjør. Mamma og pappa hadde aldri godtatt alt tuller du driver med. Synes litt synd på foreldrene dine. Du driter dem ut. Du er ikke kul heller. Jeg er 14 og synes du er cringey af

    3. enig md amalie!! e ikje rart at foreldrene dine fekk nok. Du e jo heilt blåst i hodet 😂 kim vil ha kontat md datterå si når hu hore seg på nettet…. offfffff. bare tapere som e intr i jenter så deg

    4. Sjønne foreldrene dine på det stadie at du lar folk betala deg for ting, der du blottlegge ditt eget liv og drar dei inn i teksten.
      At de utstøtter deg pga du ikke er med i jahovas vitner er jo bare helt tragisk.
      Du virke som ei fantastisk nydlig jenta og tror du kunne komt meget långt uten og måtta blotta deg for verden👌 hilsen ein som hadde et godt øye t deg.
      Skrive min meining, dette er ikke noe hat, kun kunstruktiv kritikk.

    5. Nok en gang har de vist sitt sanne jeg. Deres overtro er viktigere enn sin egen datter. Jeg er utrolig skuffet over foreldrene og besteforeldrene til Christina. Kjærligheten til barna sine er ubetinget. Hvis man ikke heter Fjotolf og sitter i fengsel for å ha drept mange barn på Utøya, så har jeg null respekt og forståelse for en slik oppførsel disse foreldrene viser. De forstår ikke hva som er viktig i livene sine og det er forsåvidt synd på dem på den måten.
      Mange store gode klemmer til deg Christina min💕 Tante elsker deg 😙

    6. Utrolig trist at dei velge å utstøtta deg. Dei komme te å gå glipp av mye. Du leve kun ein gong og har bare ein kropp, og eg suns det e så bra at du tar EGNE valg i kossen du ønske å leva. Te alle som slenge dritt, ta dåkke ei bolla, virkelig. Stå på Christina, du e sterkare enn folk flest❤️

    7. Så bra du har ei god tante så passe godt på dg ❤️❤️ Hu virke fantastisk ❤️ Syns du kanskje du ska begynna sila ut kommentarene dine.. sånn at dei jehova ongane ikje sleppe t med d pisse dei spyr utav seg!! Å t dokker så bruke deia kommentarfeltå t spa dritt utav seg «karma is a bitch»

    8. Har man fått barn skal man elske dem uansett. At noen som kaller seg kristne klarer å utstøte sine barn og skylder på Gud sier litt om at de tilhører en sekt. Hadde mine barn begynnt med stripping hadde jeg nok ikke vært så happy, men jeg hadde ikke utstøtt dem! Heller snakket om utdaning til jeg ble grønn i ansiktet! Du er heldig som har familie som støtter deg uansett. Det er dette som er en ekte familie. Ta vare på de og vær stolt av deg selv! Er selv mor til 3 gutter…

    9. Vil tro det ikke har vært enkelt for din mor og far å støte seg fra deg, men ting hadde muligens vært annerledes om du ikke hadde jobbet som stripper å ikke utlevert dem i den grad de har blitt

    10. S: Man skulle ønske det, men slik er ikke tilfelle. Hadde småting som røyking, at jeg hadde vært lespisk eller at jeg fikk meg kjæreste å ble samboer vært tilfellet så hadde resultatet av utstøttelse vært det samme.

    11. Amalie Thommassen: Nå er det litt aldersforskjell på oss. Jeg også hadde reagert om du på 14 hadde vært stripper, litt annerledes når en er 20+. Nå er stripping litt mildere og mindre grisete enn det folk og småjenter tenker når de hører “stripper”.

    12. stian: Jeg hadde nå vært lika blåst i hode for dem om jeg hadde vært lespe eller fått meg samboer. Stian, stina eller hva du heter, du er nå ikke den mest smarteste du heller med tanke på hvordan du formulerer ordene dine.

    13. Utstøtt for å røyke, være lesbisk, eller være samboer, utrolig trangsynt sekt JW er tydeligvis.
      Jeg har hørt mye snakk om seksuelle overgrep og at eldsterådet forsvarer overgriperne istedenfor overgrepsofferet, er det tilfelle ? Eller rykter ?

    14. Det har jeg også hørt, men om man tenker seg om så har ikke det noe med religionen å gjøre men mer om hva slags syke personer man kan finne i verden… uansett hvor og hva religion de tilhører.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg