VI LEVER I EN KALD VERDEN

God kveld snuppene mine. Da var jeg endelig tilbake til min lille hule hvor jeg og Melissa nylig spiste svinekoteletter til middag (yummy!). Denne dagen har bare forsvunnet gjennom hendene mine, men samtidig så har vi fått en del ut av den. Vi kom oss en tur ut i regnet hvor vi fant oss en lun plass for en liten “photoshoot”. Fra vi stakk ut av dørene og til nå så er vi blitt møtt med blikk og himlende øyne. Jeg er nesten overasket over at jeg selv enda har smilet på plass! Selv så bryr jeg meg lite om hva folk tenker om meg, men det er jo selvfølgelig trist å se hvordan folk oppfører seg blant sine medmennesker uten å kanskje tenke over det.

Vi har jo alle selvfølgelig et ønske om at vi kunne bli likt av alle, men det er noe som ikke lar seg så lett gjøre. Jeg har gitt opp den kampen, men uansett så ønsker jeg å vise like mye respekt til med som velger å dømme meg før de kjenner meg. Det handler rett og slett om å smelte den kalde fasaden de har om deg. Vi har alle merket hvis noen som er i samme rommet som oss ikke liker oss noe særlig. Gi dem et smil, si hei eller bare vis at du i alle fall ikke misliker dem. Det kan vekke personens tanker og mulig revurdere de tankene de allerede hadde om deg.

Vi lever i en verden med fordommer, en ganske kald verden. Det betyr ikke at vi skal hive oss på bølgen. Når jeg forteller personer som jeg nylig har blitt kjent med og snakket med at jeg er stripper så får de alltids sjokk. “Jeg er så søt og uskyldig” tenker de. De mister liksom de fordommene som de ellers hadde hatt hadde de fått vite at jeg var det før de begynte å snakke med meg. Vi kan nok alle komme på en som vi hadde fordommer mot, men når vi ble kjent med h*n så var h*n bare ufattelig koselig!

Vi burde alle sammen ta livet med et stort SMIL. Smil til livet, smil til folkene rundt deg og viktigst av alt…

SMIL TIL DEG SELV!

10 kommentarer
    1. Nå erfarer du det jo selv, menneskene skal være egenkjærlige, pengekjære, selvgode, hovmodige,* spottere,* ulydige mot foreldre,+ utakknemlige, illojale,+ 3 uten naturlig hengivenhet,+ uforsonlige,*+ baktalere,*+ uten selvkontroll, voldsomme,*+ uten kjærlighet til det gode,+ 4 forrædere,+ egensindige, oppblåst av stolthet,+ slike som elsker nytelser mer enn de elsker Gud,+ 5 idet de har en ytre form for gudhengivenhet,*+ men viser seg falske når det gjelder dens kraft;+ og fra disse skal du vende deg bort. 2 tim 3 2-5
      Det er ikke for sent å vende tilbake:
      https://www.jw.org/no/publikasjoner/boker/vend-tilbake-til-jehova/

    2. Det er så tragisk at du i det hele tatt sier du, du vet jo selv at det ikke er sant.
      Men du kommer nok til å møte verden og forstå at den ikke var så bra som du trodde, jeg klandrer ingen man må jo finne ut hva en selv vil, men innerst inne om du husker tilbake til tiden i sannheten så var det bare gode tider, husk det er ikke Jehova som forlater deg det er du som valgte å forlate han. Det er en grunn til at du tok dåpen en gang i tiden selv om du har gjort deg hard nå, jeg har vært der selv og snakker av erfaring.

    3. Advareren: Nå døpte jeg meg i håp om å bli sett på som den “flinke” og få flere venner innenfor. Jeg har aldri opplevd så mye baksnakking som i den religionen. Du ble sett ned på om du ikke svarte 4 gager på møte eller gikk på felte vær uke. Det livet var bare stressende når jeg vokste opp og måtte selv “jobbe” for å overleve “harmagedon”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg