JEG OFRET FAMILIE, VENNER OG EN SIKKER FRAMTID. HVA FIKK JEG TILBAKE?

Tenk at nå har det gått over 6 måneder siden jeg valgte å melde meg ut som Jehovas Vitne. Det var mye turbulens i begynnelsen før det plutselig så ut til at ting ikke var så ille som jeg trodde, men det var værre. Jeg sitter nå her nå i min rosa morgenkåpe uten foreldre, uten barndomsvennene mine og uten et håp for framtiden. Av og til må jeg ta og klype meg litt i armen for å forstå hva som virkelig har skjedd. Jeg har blitt utstøtt fra familien min 2 ganger, jeg har fått høre hvor fæl jeg er av mine nærmeste og selv ex-bestevenninna mi skjeldte meg ut for å ha satt religionen deres i et dårlig lys.

Det er veldig rart å tenke på og se. Jeg opplever å møte gamle venner innenfor religionen i Stavanger, men da snur de fort eller bare ser vekk som om de ikke har sett meg. Tenk at en religion kan få mennesker som var glad i deg til å lukke øynene sine og ignorere din eksistens BARE fordi en valgte en annen vei? Jeg er heldigvis så ubeskrivelig heldig som har min fantastiske søster, Melissa som alltids har vært ved min side. Det var aldri noe spørsmål om hvis noen av oss kom til å trekke oss om vi skulle utstøtte hverandre. Det lå ikke i vår natur.

Men siden jeg mistet familie, venner, et håp om en framtid. Var det verdt det? Selv om jeg har mistet alt og alle som hører barndommen min til så har jeg fått utrolig mye tilbake. Jeg har fått tilbake tanke, onkel og søskenbarna mine som også ble utstøtt. Jeg har fått frihet til å kunne gjøre det jeg ønsker uten å bli hatet eller få dårlig samvittighet. Jeg har fått et forhold til søsteren min som er så nært og spesielt at det er skjeldent en ser blant søsken. Jeg har fått den livsgnisten til å stå på og fighte for det jeg står for! Så JA det var uten tvil verdt det!

Men jeg er samtidig glad for at jeg kastet bort 20 år av livet mitt på religion. Jeg lærte utrolig mye på de årene og jeg fikk lært meg selv å kjenne. Jeg gikk fra å være dilteren i gjengen på barneskolen til å nå stå på egene bein og gå den veien JEG vil gå. Jeg har måttet tenke nøye gjennom valgene jeg tok i livet mitt med tanke på konsekvensenene de fikk. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg vil med livet mitt, å jeg ofret alt for å komme dit.

Jeg uner igjen å måtte gå gjenno det jeg måtte for å finne seg selv. Det er ikke lett og det er noe som alltids kommer til å forfølge deg resten av livet. Men jeg vil vise andre unge mennesker at uansett hvilke harde perioder en går igjennom så kan en alltids reise seg igjen og komme enda lengre enn det en var. Jeg sto opp for meg selv og mine drømmer, det kan du også! Ingenting er umulig så lenge du tror sterkt nok på det selv. Det er ikke støtten andre gir deg og dine drømmer som har betydning om du greier det.

Det er deg selv og din tro på deg som har alt å si om du greier det!

18 kommentarer
    1. aldri helt skjønt meg på det der med JV altså.. kjenner til en annen som har vært igjennom det samme som deg med familien sin og jeg skjønner ikke at religion kan gjøre mennesker så kalde og ufølsomme. Vi er fortsatt medmennesker tenker nå jeg da!
      <3

    2. Men hvis Melissa fortsatt er JV på papiret, hvorfor er ikke hun blitt utstøtt når det er tydelig at hun har hatt sex utenfor ekteskap osv? 🙂

    3. Fordi du ville være deg selv og SÅ tøff du er, så er det synd at du har mistet så mye på grunn av det.. Håper du får nye venner som støtter deg, for det fortjener du! Fine!

    4. Jesus utstøtte ingen . En religion som sier at man skal utstøte sine egne barn er en sekt. Westboro babtist Churc er et ekstremt eksempel. Jehovas vitner et annet eksempel. Foreldre som utstøter sine barn er hjernevasket og ikke kristne. Sekter sier at det er vi som har sannheten og alle andre tar feil. Forhåpentligvis vil dine foreldre våkne opp. Stå på! Bry deg om de som bryr seg om deg og gå med hevet hode!

    5. Svar til Bente
      1. Korinter 5:11
      11 Men nå skriver jeg til dere at dere skal slutte med å omgås*+ enhver som kalles en bror, og som er utuktig eller grisk+ eller en avgudsdyrker eller en spotter eller en dranker+ eller en utpresser, og ikke engang spise sammen med et slikt menneske.

    6. Så da burde jo ikke foreldrene til Christina utstøte datteren siden det står ingenting om dette. Og Christina gjør jo ingenting av dette. Hva var poenget med å poste dette da? Det står mye rart i bibelen som ikke blir fulgt i dag av noen pga ny kunnskap. Jesus sier at han elsker alle barna og Gud har skapt alle i sitt bilde. Om vi velger å få barn må man støtte de i både motgang og medgang. Noe annet er forferdelig og umenneskelig.

    7. Jeg har ikke fått lest dette innlegget før nå! Jeg er så stolt av deg Christina, du er så tøff! Dette innlegget var dritbra, du blir bare bedre og bedre på dette! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg