TIPS OG TRIKS FOR Å HOLDE FORMEN TIL JUL

Ja nå er det faktisk under 1 måned til alle sitter rundt julebordet med god mat og kaker. Det er rundt vinterstid de fleste koser seg litt ekstra. Vi går jo med mer klær, er mer inne i varmen og mange er ferdig med målet om “sommerkroppen”. Men de fleste ønsker selvfølgelig å kunne beholde det de har jobbet med eller har lyst til å være litt ekstra flink før juletiden kommer. Selv så har jeg funnet ut hva som funker best for meg for å holde motivasjonen til å spise sunt og komme meg på trening.

Fortsett videre for å se mine TOPP 10 tips og triks:

1. Start dagen med en liten kardio

Det har i alle fall jeg merket at påvirker valgene mine resten av dagen. Du trenger ikke å stå opp grytidelig og ha en skikkelig intens intervall. Stå opp 45min eller 1 time tidligere enn normalt å gå en tur på 30minutter om du ikke bor 5 minutter fra treningssenteret som meg.  Det er mer enn nok. Du føler deg tusen ganger mer våken og det hjelper deg til å ville fortsette dagen i samme spor.

2. Ikke tving i deg sunn men ikke så smakfull mat

Ikke finn fram torsken og brokkolien fordi du ønsker resultat fortest mulig. Det er et hav av muligheter for sunn og GOD mat som en greier å leve lengre på. Finn måltider som du kan se fram til. Selv så er smoothie, grove rundstykker med makrell i tomat og kokte egg med salt en favoritt.

3. Få deg trengstøy som du føler deg bra i

Ikke ta på deg noe som gjør at du føler deg som en søppelsekk. Finn noe som gjør at du tenker “Ohh Damn!” om deg selv. Det øker selvtilliten og vil være med på å øke effektiviteten av treningsøkten. Du føler deg bra og det vil også føre til at du vil gjøre det bra!

4. La musikk være en del av hverdagen din

Musikk kan være en stor hjelp for å få opp motivasjonen til å bevege seg. Jeg greier nesten aldri å bare stå opp ned når jeg har musikk på.

5. Skaff deg en treningspartner

Dere trenger ikke å trene sammen, men bare dra på trening sammen er nok. Da har du en avtale så får deg bort og du slapper mer av på senteret når du har noen rundt deg som du kjenner. Jeg og Melissa trener på samme tid, men vi trener aldri sammen. Vi har våre program, men det er godt å ha henne der slik at jeg kan gå til hun hvis jeg evt. trenger hjelp.

Processed with VSCO with g3 preset

6. Un deg noe godt en dag i uken

Nei du trenger ikke søtsaker fredag, lørdag OG søndag. En dag i uken er mer enn nok, da nyter du mer maten du får den ene dagen. Se fram til alle kosedagene du kommer til å få i julen.

7. Ikke kjøp mat på kveldstid

Jeg er i alle fall slik at søtsuget kommer om kvelden, så hvis ikke jeg drar rett hjem fra trening på kveldstid så ender jeg opp med ett eller annet som ikke var planlagt. Så jeg må kjøpe mat på dagtid slik at jeg ikke har noe grunn til å gå til butikken, det hindrer meg også i å gå forbi fristelser.

8. Gjør en deal med en eller flere venner

Ha en liten konkurranse med venner eller familie. Den som taper må gi de andre noe. “Hvis du spiser sjokolade andre dager enn lørdag så må du gi de andre som er med 50,- f.eks.”

9. Oppdater deg selv om formen din

Om det er ved å måle kroppen, hvor mye fortere du greier å springe en runde i løpe av en uke eller om det er å bli sterkere. Gi deg selv et push til å ville yte enda mer neste uke!

10. HA DET GØY

Hvis du hater en øvelse så dropp den øvelsen i begynnelsen. ta øvelser du liker og er komfortabel med. Gå på timer som gjør at du ikke tenker at det er trening. Ta på deg headsettet og gå en tur. Det er et hav av muligheter for aktiviteter, det er din jobb å finne ut hva du liker best.

Processed with VSCO with g3 preset

Det er 55 dager til jul, 30 dager til Desember! Dette greier vi!

 

6 kommentarer
    1. Jeg liker å dokumentere treningen med bilder etter at jeg er ferdig med økten. Er det og skrive ned hvor mye jeg løfter som motiverer meg mest 😊 btw du ser helt latterlig fin ut 10/10

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg