15 kg lettere

Først og fremst til jeg takke for alle nydelige kommentarer og støtte jeg fikk etter at jeg åpnet meg på Instagram. Jeg la nemlig ut bildet som du ser under sammen med denne teksten:

«Kjenner at det å poste dette bildet er ganske sårbart. Ikke bare fordi kroppen min var på sitt tyngste, men hele livet mitt hadde vært på sitt tyngste. Jeg hadde gitt opp alt som gav meg glede. Jeg spiste alt jeg hadde lyst på for å få den lille gleden jeg hadde igjen. Jeg var ensom, å det hjalp lite å bo alene i en trang leilighet. Jeg hadde ingenting å se fram til i helgene, å bare det å komme seg opp av sengen om morgenen var trist. Jeg ville bare sove vekk all smerte. Bildet til venstre ble tatt august 2016. Det var dagen hvor jeg tok tak i livet mitt igjen. Jeg sluttet jobben jeg hatet, tvang meg selv ut blant folk og gjorde alt jeg fryktet. Livet har vært en berg og dalbane etter den dagen, men jeg har lært å komme meg gjennom selv de tyngste dagene. Jeg er ikke bare utrolig stolt over hva jeg har utrettet med kroppen min, jeg er mest stolt over hvor mye jeg har fightet meg gjennom psykisk! Hvis man virkelig vil noe så får man det til, selv om man må stå fram alene!»

Det er utrolig å se hvor mye 15kg kan gjøre! Det som er utrolig kjekt å tenke over er at selv de ekstra kiloene så elsket jeg kroppen min. Jeg følte meg ikke så stor på den tiden når jeg så på bilde, å det burde ingen andre gjøre når de ser seg i speilet. Det handlet ikke om hva jeg så i speilet, men om hvordan jeg følte meg innvendig! Jeg spiste drit, jeg følte meg drit. Jeg er nå 15kg lettere bokstavelig talt, men jeg er også 15kg lettere psykisk! Ingen burde føle et hat for kroppen sin når de ser seg selv i speilet, lær deg å elske den mens du tar den gjennom en reise til en plass hvor du føler deg bedre inni deg. Har du hodet på plass så følger kroppen med samme vei!

6 kommentarer

Siste innlegg