Slik redigerer jeg bildene mine

God morgen! Da var det torsdag, å helgen nærmer seg med stormskritt. Selv så har jeg vært på trening i dag allerede for å fullføre morgen kardioen før frokost. Det var grusomt mens jeg holdt på i dag, måtte droppe magetreningen pga. jeg følte jeg måtte kaste opp for hver repetisjon, men fikk nå tatt meg ut i dag også. Nå er planen å komme meg ut når butikkene åpner for litt ærend før jeg muligens kryper under dyna for en liten napp før kveldens økt, hihi. Alt for dårlig til å legge meg, i tillegg til at jeg har slitt med søvn de siste nettene så mulig fått 4-5 timer søvn i natt. Så ja der har dere mine planer for dagen.

Men nok om det.. Jeg har fått mange forespørsler i det siste ang. hvordan jeg redigerer bildene mine på Instagram. Så i stede for å forklare en etter en så tenker jeg det er like greit å legge ut her hele prosessen. Er du ikke enig? Så her under har du bildet før jeg har gjort noe med effektene. Jeg har brukt appen Perfect265 for å jevne ut huden siden kameraet mitt får med absolutt alt av ujevnheter i huden, litt juks er lov.

 

Jeg tar først i bruk appen VSCO for det som de fleste lurer på, hvordan jeg får kornete bilder. Da laster jeg opp bildet å går rett til den jeg har satt en rød ring rundt.

Det er den som heter GRAIN som gjør bildet kornete, så velger du selv hvor kornete du ønsker det.

Jeg tar å gjør huden min gulere med SKIN TONE pga filteret jeg skal bruke på neste bilde er veldig rosa. På den måten greier jeg å redigere det slik at jeg får en solbrun hud uten at den blir for rosa. Jeg synes det er finere når det er en gul tone i huden.

Det er egentlig alt jeg gjør på VSCO. Resten gjør jeg på Instagram. Jeg har tatt i bruk filteret Aden på de siste bildene mine på Instagram. Denne har jeg helt falt for, den er så fin!

Så går jeg på Rediger for å gjøre siste finish. Jeg tar ned varmen på bildet, mens jeg tar opp metning. Det er ikke mys om skal til her. Jeg er i alle fall veldig forsiktig med Metning for du kan fort se solbrent ut om du tar den opp for mye.

Jeg tar opp Høylys litt slik at det highlighter områdene som er lyse, men som jeg vil skal gløde mer. Så har du Skygger for å gjøre bildet mer livlig.

Til slutt så tar jeg å drar opp Skarpheten. Da får du litt mer stykre i bildet fra når du kornet det. Så det er det siste jeg gjør før bildet egentlig er ganske så klart. Av og til tar jeg ned/opp lysstyrken på bildet slik at det skal gå i ett med feeden, men det trengtes ikke på dette.

Så her har du da resultatet etter redigeringen. Jeg håper det hjalp mange av dere som har lurt. Har du lyst til å se de andre bildene jeg har redigert i samme farger så kan du TRYKKE HER for å komme til Instagrammen min.

Ha en fortsatt nydelig dag alle sammen!

19 kommentarer

Siste innlegg