Slik gikk jeg fra den blekeste til den bruneste

Som opprinnelig rødhåret så har jeg siden jeg var liten slitt med å bli brun, eneste som skjedde når jeg var i solen var fregner og solbrent. Dette plaget meg utrolig mye, så jeg begynte i ung alder med selvbruning. Selv om jeg mildt sagt så forferdelig ut med det av og til så synes jeg det så bedre ut enn å være blek. Meste av grunnen til ubehaget med å være blek var pga. jeg hadde utslett på armene mine. Jeg ville ikke vise armene mine for alle klassekameratene mine kommenterte og spurte hva dette var.

 

Når jeg begynte med sminke så var også dette et problem med den lyse huden min. Huden min reagerte på Foundation-en mine, så i løpe av dagen så var det som om Foundation-en min flasset opp. Jeg brukte samme Foundation i mørkere farge når jeg hadde selvbruning, å da var ikke dette noe problem. Så jeg endte opp med å bruke alle pengene mine på flekkete selvbruning, yey!

 

Den dag i dag er selvbruning en historie for meg, men det kom ikke gratis. Sammen med tålmodighet så har disse to produktene hjulpet meg til å oppnå den solbrune huden jeg har lengtet etter i over 18 år!

Dette bildet er 4 år siden da jeg var i Gran Canaria. Jeg var der i 2 uker og kom tilbake til skolen like blek.

Jeg startet med betakaroten fra Good For Me. Jeg begynte å sole meg litt og litt. Jeg startet med 10 minutter i solarium. Nei jeg ble ikke brun med en gang, men jeg gikk fra solbrent til en smule brunere. Betakaroten skal hjelpe med å hindre å bli så lett solbrent, noe som var et stort steg for huden min. Etter hvert så ble jeg brunere og brunere med tiden.

Når jeg kunne sole meg i 20 minutter uten å bli solbrent begynte jeg på denne kremen som jeg kjøpte på automaten hos Brun og Blid. Jeg solte meg med søsteren min den dagen jeg prøvde den for første gang og søsteren min fikk sjokk når hun så meg etter jeg hadde solt meg. Det var overaskende bra virkning kan man si! Dette er en helt gjennomsiktig krem som skal hjelpe en på å bli brunere uten noe selbruningseffekt.

Jeg blir ikke sponset med noen av disse produktene så det er mine erfaringer med produktene jeg deler. Husk at det tok tid, jeg ble ikke brun på en uke, jeg måtte bygge opp huden min som tok over et år. Vi har alle forskjellige hudtyper og den vil reagere forskjellig på produktene, men dette er i alle fall min opplevelse av disse.

8 kommentarer

Siste innlegg