VOLDTA MEG!

Fikk jeg oppmerksomheten din nå? BRA, for nå skal du høre her! 1 av 10 kvinner har opplevd voldtekt hvor halvparten av disse ikke engang var blitt 18 år! 1 av 100 menn har opplevd det samme, hvorfor så stor forskjell? Jo vi kler oss jo som noen horer på byen skal det sies så vi ber jo om det, eller? NEI! Vi kvinner skal kunne gå med hva faen vi ønsker uten å bli trakassert eller voldtatt for det! Spørsmålet om klesdrakt under voldtekts-handlingen skal ikke være en tanke, for det har INGENTING med saken å gjøre! Derfor er det så utrolig viktig at vi har denne dagen, kvinnedagen! Det stemmer, i dag 8.mars 2018 er det den internasjonale kvinnedagen, å JA denne dagen er en nødvendighet!

Jeg har selv lest om flere anmeldelser av voldtekt hvor saken ble henlagt, det skal sies at 8 av 10 voldtektssaker henlegges! Dette er noe av det grusomste jeg vet om å jeg merker jeg blir rasende! 1 av 3 kvinner velger å aldri fortelle noen om at hun ble voldtatt, noe jeg med et vondt hjerte kan forstå når en ser resultatene. Jeg har aldri blitt voldtatt, men jeg kunne vært en av dem. Jeg kunne gått i klærne som gjorde det “greit” å voldta, hvem vet. Så det å vite at om jeg en dag skulle oppleve voldtekt så er det ikke garantert at denne jævelen får noe straff!

Dette er bare en av sakene vi som kvinner må kjempe imot! Du har andre saker som at unge jenter blir tvunget inn i ekteskap, utrygge aborter blir utført som gir helseskader som flere 10.000 dør av, kvinnekroppen blir sett på som et sexsymbol som vi selv ikke får bestemme over osv.. Det er alt for mye kvinner må kjempe seg gjennom som gjør at vi trenger slike dager som denne hvor vi kan stå opp for oss selv og kjempe! Vi vil ikke ha blomster og sjokolade i dag,

 

VI VIL HA EN FORANDRING!

17 kommentarer

Siste innlegg