Dette er noe av det VIKTIGSTE du må huske på mens du går ned i vekt!

 Nei jeg er kanskje ikke Personlig Trener, men i løpet av alle timene på treningssenteret så kan jeg si at jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har hatt perioder hvor jeg var på trening i 4 timer uten å ville hjem, men jeg har også hatt de periodene hvor jeg har gått inn på senteret men endt opp med å dra hjem igjen uten å gjøre en dritt. Når en holder på med trening så kommer man til å oppleve dette, men for å holde på motivasjonen mest mulig så er det en ting som er utrolig viktig!

På bildet over er det 6 måneder mellom, fra september 2017 til februar 2018. Bildet fra september var fra en av mine første økter etter å ha flyttet til Stavanger, da hadde jeg ikke trent regelmessig på ca. 1 år. Jeg hadde presset meg så mye en periode at jeg fikk trening i halsen, så etter det så greide jeg aldri å komme skikkelig tilbake. Jeg startet alltids på programmet jeg hadde da jeg var på topp, men falt av hver gang etter 3-4 dager. Når jeg kom til Stavanger valgte jeg å bytte strategi.

Desember 2016 – Februar 2018

Jeg måtte slutte å fokusere på ?drømmekroppen? og starte å lytte til hva min kropp ville. Jeg la programmet jeg hadde til sides og trente det jeg syntes var gøy. Skulle jeg komme meg på trening så måtte jeg ha noe å glede meg til. Noen dager droppet jeg treningssenteret for å gå tur eller svømme i stedet. Jeg glemte hvor ?slitsomt? det var å trene, jeg koste meg med det.

Det å streve etter en kropp som ikke er din kan gjøre deg umotivert og skuffet over din egen framgang. Ha heller fokus på deg selv! Finner du ut av hva du liker å gjøre på trening, hva som kan motivere deg til å bevege deg så følger kroppen med. Har du det gøy med treningen så blir det både lettere å spise sunt og trives med livsstilen. Ikke sammenlign deg med jentene som er mer trente eller tynnere enn deg, vær stolt over kroppen DIN! Vær fornøyd med deg selv samtidig som du forbedrer deg, for lykken kommer ikke når du er tynn, du er enda den samme innvendig.

6 kommentarer

Siste innlegg