Jehovas Vitne, stripper, blogger – whats next?

Først og fremst så må jeg bare si TUSEN HJERTELIG TAKK til dere alle sammen! Den responsen jeg fikk etter gårsdagens episode på Insider FEM var uten tvil noe av det mest hjerteskjærende jeg har opplevd. Selv om jeg satt alene i går kveld så følte jeg meg ikke alene i det hele tatt med de nydelige tilbakemeldingene deres. Det å se den reaksjonen fikk meg virkelig til å forstå hvor viktig denne episoden kunne være for andre mennesker, så jeg er evig takknemlig for at jeg fikk lov til å bidra med min historie.

 

Vi er alle sårbare mennesker som har lyst til å være lykkelige i livet. Jeg har selv virkelig brukt tid på å finne meg selv og hva JEG ønsker med livet MITT. Jeg har vært på den mest religiøse siden som Jehovas Vitne, jeg har gått gjennom det å se foreldrene mine snu ryggen til meg fordi jeg valgte en annen vei, jeg har testet ut livet som stripper hvor jeg ble stemplet som “HORE” og mens alt dette har skjedd så har jeg sittet bak skjermen for å prøve livet som blogger som har gitt meg muligheten til å fortelle om min historie både på TV og i aviser.

Det har både gått oppover og nedover i løpet av denne perioden, men det var det som måtte til for at jeg skulle stå her som jeg står i dag. Jeg vil si at jeg sitter med erfaringer og opplevelser som har gjort meg til den selvstendige og sikre unge kvinnen jeg er i dag. Jeg har måttet kjempe alene for det jeg brenner for, hvor selv mine nærmeste har sett ned på meg og ikke hatt troen på meg. Det å holde motet og troen på seg selv da var vanskelig, men jeg ville ikke gi opp.

 

Jeg er ikke ute etter å være en rosablogger som tjener penger på å vise sitt “perfekte” liv som egentlig er alt annet enn perfekt. Mitt mål med bloggen min og livet generelt er å kunne bidra til at unge mennesker skal kunne tørre å ta sine egne valg. Du skal kunne si åpent i klassen at “jeg er lesbisk/homofil” uten å være flau, du skal kunne tørre å slutte med fotball selv om alle andre gutta går på det fordi du heller vil satse på ballett og du skal kunne snakke høyt om at du ønsker å bli verdenskjent sangstjerne uten at folk skal le av deg fordi “du har for høye tanker om deg selv“. Det er alt for stort press på unge om hvordan de skal leve livet sitt, så det å gå ut av den boblen alene er vanskelig. MEN! Det er ikke umulig.

Hvis du virkelig brenner for noe så er det ingenting som skal kunne stoppe deg i å gjøre det som gjør deg lykkelig, bare deg selv. Så mitt ønske videre er å kunne hjelpe. Bare det å besøke skoler for å hjelpe unge mennesker til å få opp motet til å tørre å være seg selv er en stor drøm som jeg holder på. Plutselig går den drømmen min i oppfyllelse, hvem vet. Alt jeg vet er at så lenge jeg ikke gir opp, så er ingenting umulig. Å på samme måte er det for DEG!

 

ALDRI LA NOEN TA FRA DEG MOTET TIL Å TØRRE Å VÆRE DEN DU ER!

12 kommentarer

Siste innlegg