JEG VIL OPPSØKE PSYKOLOG

Nå sitter sikkert foreldrene mine å leser dette med et håp om at jeg er så langt nede at jeg forstår at “jeg ikke kan være lykkelig uten Jehova”, men det er ikke det som er grunnen. Jeg har faktisk ikke snakket med en enste om akkurat dette, så det å skrive dette offentlig på bloggen er litt godt, sårt jeg vet ikke helt. Jeg har faktisk vurdert psykolog over en lengre periode nå. Ikke fordi jeg har det vondt med meg selv, men jeg mangler en jeg kan snakke med om det som har skjedd. Jeg har ikke en mamma eller pappa som jeg kan rådføre meg med når jeg har det vanskelig. Jeg har tante og onkelen min i Gjøvik som jeg virkelig ikke kunne greid meg uten, men avstanden gjør det selvfølgelig litt vanskelig.

 

Jeg forstår at mange bloggere og personer generelt velger å oppsøke psykolog, det ser jeg ingen skam i. Jeg kan av og til ta meg selv i å tenke at det er min egen feil at jeg har mistet foreldrene mine, men det er jo ikke det! Ingen normale foreldre hadde kuttet ut barnet sitt uansett grunn, det er ikke en tanke en gang. Så det å kunne snakke med noen om det jeg har på hjertet uten å se opp til et dømmende blikk hadde vært så utrolig godt for meg tror jeg.

Noen vil sikkert tenke at jeg skriker etter oppmerksomhet bare nå, men da får den tanken bare komme. Jeg har lenge ventet med å skrive dette innlegget grunnet reaksjonen, men jeg tror det er bra for dere å lese dette. Jeg er bare et menneske, selv om jeg har greid meg overaskende bra etter bruddet. Etter å ha flyttet til en ny by hvor jeg nesten ikke kjenner noen så er det ikke et sjokk at jeg sitter igjen med denne konklusjonen.

 

Hva er dine tanker om psykolog?

14 kommentarer
    1. Jeg går selv til psykolog og det også fordi som du sier, at det er godt å han en å snakke med. Jeg merker at det er veldig greit å ha en å snakke med, som ikke kjenner meg fra før av. Psykologer er virkelig flinke og hvis du føler for det, er du tøff om du velger det. Det har bare hjulpet meg til å bli bedre og få det bedre, så fra min side er jeg veldig positiv til det :-))

    2. Ingen skam i å gå til psykolog! Jeg vil tro alle har et behov for å kunne snakke med en som ikke kjenner deg! Jeg har selv gått til psykolog, og bare på den tiden jeg var der har jeg fått det så mye bedre med meg selv! Og både familie og venner av meg merker det også! 💞 Ingen skam det er bare beundringsverdig at en person velger selv å gå til psykolog

    3. går selv til psykolog, det er mye mer normalt enn du tror. helt hverdagslige mennesker går til psykologer, og kanskje en hver person burde gått til en. .:)

    4. Skulle ønske jeg kunne vært nærmere deg❤
      Å ha noen som er helt objektiv å prate med er veldig godt. Man kan finne stor trøst i terapi.
      Tante 😚

    5. Så flink du er! Er ikke alltid lett å komme til den konklusjonen på egen hånd <3 Tror dette kan bli veldig bra for deg <3

    6. Helt enig med at ingen normale foreldrene kutter ut barnet sitt uansett grunn! Til og med drapsdømte får besøk av foreldrene sine i fengsel, det å kutte kontakten på grunn av en religion er helt sykt og uforståelig. Om jeg så hadde mistet hele mitt sosiale nettverk hadde barnet fortsatt vært viktigere! Jehovas vitne-kulten virker så sinnsykt hjernevaskende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg