Enkle proteinrundstykker | Mine planer i påsken – “JEG GRUER MEG”

Reklame | SkinnyCoffeeClub

Da var det endelig fredag, eller endelig å endelig. Jeg er nemlig hjemme alene hele påskeferien grunnet at søsteren min skal til Haugesund. Jeg husker ikke sist jeg har hjemme alene så lenge faktisk. Haha, nå høres jeg kanskje ut som en liten unge som ikke kan ta vare på seg selv, men jeg har lett for å stenge meg inne når jeg ikke har folk rundt meg. Merker bare i dag at det å komme seg på trening blir ikke frivillig, men jeg vet at når jeg kommer meg ut dørene så angrer jeg meg for at jeg ikke kom meg ut før.

 

Det er nok litt godt for meg også med tanke på at vi har planer begge to om å flytte til hver vår plass. Heldigvis så er det lettere for meg å få i gang alle YouTube-videoene jeg har planlagt, hater å snakke høyt til meg selv når jeg vet det er noen andre i leiligheten. Så det står ikke på at jeg ikke har noe å gjøre, jeg har kanskje litt for mye å gjøre rettere sagt.

 

Fikk nå en utrolig fin start på helgen med å lage meg proteinrundstykker. Sist gang jeg lagde dem var når jeg bodde i Haugesund. Jeg hadde glemt ut hvor gode dem faktisk var! Oppskriften er inspirert av Treningsfruen:

Oppskrift – 4 rundstykker:

Ingredienser:

– 150g Mager Cottage Cheese

– 125g Havregryn

– 1 Egg

– ½ ts Bakepulver

– En klype salt

 

Bland alle ingrediensene sammen med en stavmikser. Tips: Ha det tørre nederst i bollen for å unngå havregryn over hele kjøkkenbenken. (Jeg måtte lære dette på den harde måten, hehe.) Del deigen i 4 å rull dem med hendene til runde baller som er flate på topp og bunn.  Sett dem på bakepapir å stek dem i ovnen på ca. 210 grader, varmluft, 15 minutter. Noen må ha dem kortere/lengre i ovnen, så følg med om de ligner de som er på bildet over.

 

Selv så hadde jeg bare kylling pålegg på, for de er så gode at jeg spiste til og med en uten noe. Men her er det bare å kose deg med god samvittighet. Jeg var utrolig sukkersyk i dag, så jeg er så glad for at jeg kom på denne oppskriften! Så fort jeg hadde spist og fått i meg en god kopp varm kaffe fra SkinnyCoffeeClub så var søtsuget vekke.

 

GOD HELG!

8 kommentarer
    1. Anonym: Jeg er egentlig alt for dårlig når det kommer til slik. Det er liksom ingen som har fanget oppmerksomheten min helt, men den jeg har lest mest er Isabel Raad sin. Dette fordi jeg elsker staheten hennes og stilen hennes er utrolig bra. Hun er så ekte samtidig som hun er så “fake” utseendemessig. Jeg liker at hun bare gir faen og gjør det hun ønsker.

    2. De rundstykkene skal jeg prøve. Bor ikke din ekte famile på Gjøvik? Dra dit vel! Håper søsteren din viser deg støtte og snakker med lillesøsteren din. Eller er foreldrene dine så hjernevasket at de velger overtro fremfor alle barna sine? Uncoditinal love is a bicth…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg