Foreldrene mine ønsker at jeg kommer tilbake, eller at jeg DØR. Dette pga. deres STORE kjærlighet til meg

Nei jeg overdriver ikke nå, med mindre de ikke elsker meg da. Dette vil de sikkert nekte sterkt for, men innerst inne så er det et av disse utfallene de håper på. Hvordan vet jeg dette? Fordi jeg tenkte akkurat det samme når jeg var Jehovas Vitne å tante og onkel meldte seg ut? Ja, jeg som liten ønsket faktisk at tanten og onkelen min døde før “enden”! Det er jo helt grusomt! Hva i huleste fikk meg til å håpe på noe slik, jeg elsket dem jo?

 

Som Jehova Vitne lever du under et håp om at verden skal bli til et Paradis hvor alle som tilber Guden Jehova kommer inn. Men de som dør før denne “enden” kommer, grunnet sykdom, katastrofer osv. har også en mulighet for å komme inn. Det står nemlig noe i bibelen om at de som dør blir renset fra sine synder, så da får de en ny sjanse i dette Paradiset.

 

Jeg har hørt av flere som er halvveis innenfor at foreldrene mine “elsker” meg. Så hvis de virkelig elsker meg så ønsker de meg heller død enn at jeg forblir levende og aldri kommer tilbake til “sannheten”. Grusomt, ikke sant? Jeg var ikke mer enn 11-12 år når tanten og onkelen min meldte seg ut, å jeg hadde lært på møtet at “om de dør så får jeg se dem igjen i paradiset.” Jeg merker jeg blir helt ut av meg bare tanken på dette, jeg var jo SÅ UNG! 

Unger skal ikke måtte tenke på mer grusomme ting enn at de bruke hjelm når de sykler.

Tanken på at en slik religion får støtte fra staten er uforståelig!

44 kommentarer
    1. Det er trist å lese at du skriver slikt om foreldrene dine, når du innerst inne vet at dette er oppspinn. Håper virkelig at de som leser bloggen din, vet at det er to sider av en sak og ikke sluker rått alt du skriver. Ekstremt mye av det du skriver om, og tar så sterk avstand fra, handler ikke om religion. Det handler om respekt, normal høflighet, skikk og kjærlighet mot dine neste. Jeg selv har ikke hatt noen religiøs oppvekst, men allikevel ligner min oppvekst på din. Streng, ja. Men fylt av kjærlighet. Og jeg er idag evig takknemlig for det.

    2. Hahaha, den anonyme tullingen over meg våger å dømme kusinen min for hva hun skriver om religionen som ødela henne, og foreldrene som utstøtte henne — men skriver også at h*n ikke hadde en religiøs oppvekst, bare “streng”. For en type, for en latterlig, patetisk type som VÅGER å sammenligne sin situasjon med hennes….. Du, din anonyme, trangsynte drittsekk, med mindre du har levd dine viktigste, mest uskyldige år med den psykiske torturen denne jenta har måttet leve gjennom så kan du ta den grunnløse, misinformerte, usympatiske meningen din og dytte den så langt oppi analåpningen din at du smaker bitterheten og småligheten som syder av den. Takk for meg.

    3. Anonym: Jeg skal ta det du skriver på alvor den dag du selv sitter der uten foreldre som utstøttet deg fordi du ikke ville holde deg til samme “hobby” som dem. Disse som jeg dessverre må kalle mine foreldre, selv om det er det siste jeg vil uttale dem som er langt ifra mine “neste”. Du kan umulig tenke at det er kjærlighet når en velger å kutte barna sine ut og ikke ha kontakt med dem som om de skulle vært døde fordi Guden deres sier det er det beste? Her er det ikke noe 2 sider, men for personer som ikke har opplevd dette så er dette vanskelig å tro. Jeg kan forstå folk tviler på slike sannheter som jeg åpner meg om, men det er derfor jeg faktisk velger å åpne meg. Ellers kommer ingen til å få vite hva som skjer innenfor den religionen. Så hvis du tror jeg kommer til å behandle dem med respekt, høflighet og kjærlighet så tar du grundig feil! Hadde du gjort det med noen som hadde drept dine nærmeste f.eks? NEI! Akkurat samme forhold har jeg til foreldrene mine. De fortjener ikke noe som helst, å jeg har vært alt for snill med ved å unngå å prate om disse temaene alt for lenge.

    4. Hei.
      Ble gjort oppmerksom på bloggen din, via Insider.
      Jeg tviler ikke på at du har hatt vonde opplevelser i forhold til din oppvekst i Jehovas Vitner, som alle andre religioner finnes det også ekstremister innen JV.
      Jeg bare syns det er synd at du skriver så sort-hvitt… Selv om du har hatt disse opplevelsene, er det ikke alle JV som er slik. Noe jeg regner med du også kjenner til.
      Jeg har selv vokst opp med det, og har foreldre som fortsatt er medlemmer der. I min oppvekst fikk jeg lov til å ha kontakt med venner som ikke tilhørte menigheten. Jeg hadde også kjæreste osv. Foreldrene mine truet meg verken med det ene eller det andre. Jeg valgte å «droppe ut» da jeg var 13-14 år, uten at det ble noen konsekvenser av det. Selvfølgelig ble de lei seg, da de tror på religionen, men jeg ble fortsatt boende hjemme og hadde er vanlig familieforhold.
      Verken mine to søsken og jeg er medlem den dag i dag, selv om foreldrene våres er det. Hele slekta på pappa sin side er aktive medlemmer, og vi har kontakt med de alle og inkluderes like mye i familien. Det hender det kommer kommentarer på at vi bør bli med på møte, men ikke i en stygg tone. Tenker igjen at dette er normalt når dette er noe de tror på.
      Jeg Feiret i likhet med deg min første bursdag da jeg var 20 år.. men i vår familie var aldri disse feiringene en stor greie at vi ikke var med på. Hver juleaften samlet vi oss uansett, spiste middag sammen og koste oss. Bursdager hadde vi ikke, men vi hadde barneselskap ellers i året, hvor vi inviterte venner, spiste mat sammen og godteri. Jeg følte aldri det var noe problem, og at ikke alt fokus er på at vi skal gi hverandre gaver kun til spesielle tider syns jeg er helt greit…
      For å komme tilbake til det jeg skrev innledningsvis, jeg vet om lignende historier som din, det finnes… men jeg vet også om mange historier lik min. Hver gang JV omtales i media er det negativt vinklet, noe jeg faktisk syns er urettferdig.
      Jeg går ikke på møter eller stevner, jeg går ikke på «feltet», (jeg gikk også på feltet da jeg var yngre, fordi jeg hadde så sjukt lyst til det selv, helt til jeg fikk en dør i trynet) men jeg har fortsatt mange venner som er JV, og det finnes mange gode folk der.
      Man vil som nevnt i alle religioner finne ekstremister, men det gjenspeiler ikke majoriteten i en religion. Mener at du har et ansvar for å være mer nyansert, eller i det minste understreke at det er dine opplevelser. For dine opplevelser gjelder ikke alle.

    5. Ja, jeg står for det jeg skriver. Og jeg syns ikke det er passende å snakke slik du gjør, når det jeg i bunn å grunn gjør er å be folk tenke at det alltid er to sider av en sak. Uansett grunn faktisk. Du ser kun fra hennes side, det hun sier og skriver. Tenker det er lite sannsynlig at tenker at det finnes en annen side av saken, på bakgrunn av kommentaren din over. Du må gjerne svare opp, men ber om at du forholder deg saklig i neste kommentar.

    6. Maud: Du mangler en ganske viktig forskjell som gjør at vi to har så veldig store kontraster i følge slik jeg forstår deg når du skriver her, du var ikke døpt sant? For dette er det som gjør den grusomme kontrasten fra meg til deg. Så fort du døper deg i det fordømte vannet så er konsekvensene for å melde seg ut dratiske! Jeg har en søster som lever 100% likt meg og hun er døpt, men hun har ikke meldt seg ut svart på hvit. Det har jeg, noe som gjør at denne vinklingen som du synes er urettferdig ikke er annet enn sannhet.

    7. Anonym: Så hvis det alltids er to sider av en sak, hvorfor leser du aldri om Jehovas Vitners side av saken når en som meg f.eks står fram? De forholder seg alltids anonym for de selv vet at deres oppfatninger og tenkemåte kan høres brutal ut, noe den er også. Så folk skal selvfølgelig få tenke at det er to sider av denne saken, men jeg kan med hånden på hjerte si at deres side ikke er noe mildere.

    8. Korrekt. Jeg er ikke døpt, men jeg har vokst opp med det her jeg også, og har flere venner som ble døpt og valgte å melde seg ut, som fortsatt har kontakt med familien sin. Jeg vet at det foregår, jeg bare sier at det er veldig mange som ikke praktiserer det på den måten foreldrene dine gjør. Syns det er trist at foreldrene dine behandler deg slik, da glemmer de hva religionen i bunn og grunn sier om nestekjærlighet.
      Jeg sier ikke at vinklingen din er urettferdig, jeg sier at det er slik DU har hatt det, det er ikke dermed sagt at alle opplever det likt. Akkurat som at ikke alle har lik opplevelse som meg. Og det syns jeg er urettferdig at man ikke nevner noe om. Dette gjelder ikke bare JV, men også i andre religioner, det er bare det dårlig som blir satt fokus på og nevnt.
      Onkelen min, som meldte seg ut, hadde familien kontakt med da han levde. Jeg kjenner også til noen av de eldste, som har barn som meldte seg ut, men som fortsatt har kontakt med barna sine.
      Det er en grunn til at jeg ikke døpte meg selv, for jeg er langt i fra enig i mange av tingene religionen fronter, men de aller fleste er (heldigvis) ikke som foreldrene dine.
      Uansett, bra du står opp for deg selv og velger veien du selv vil gå, selv om foreldrene dine oppfører seg som idioter.

    9. Syntes dere burde ha latt være å kommentere Christina sin blogg jeg, for dere vet ikke hva hun har vært igjennom/ er igjennom nå…. og til neste gang kan dere jo faktisk kommentere med fylt navn da og ikke være så feige jævler og kommentere med å være anonym… stå på videre Christina jeg heier på deg<3

    10. Maud: Jeg er utrolig glad for at du unngikk å døpe deg, å bare det å høre at noen faktisk har kunnet melde seg ut uten å miste dem er fantastisk! Det er dette vi kalle kjærlighet! For som du sikkert husker at vi har lært på møtet så sier bibelen at en ikke engang skal spise med dem som har forlatt Gud.

      Derfor ønsker jeg å få denne religionen fram i lyset. Ikke for de enkeltpersonene som faktisk velger kjærligheten til sine neste, men for religionen som oppfordrer dem til å unngå akkurat dette. Hadde det ikke vært for denne idiotiske regelen til Jehovas Vitne så hadde jeg hatt kontakt med mine foreldre den dag i dag.

      De sier at de elsker meg, men de elsker uten tvil denne religionen mye mer når de så lett kutter tråen mellom oss. Derfor kommer ikke disse som har enda kontakt med familien sin i media, fordi de i bunn og grunn trosser religionen for kjærligheten.

    11. Anonym: Tusen takk for en oppmuntrende melding! Det betyr så mye å se at jeg har folk som støtter meg, trass i at de ikke har opplevd det samme <3 Å du har så rett, anonyme kommentarer blir aldri tatt 100% seriøst!

    12. Egentlig skal det ikke være noen nyanser eller forskjeller på folk som er jv. De alle blir fortalt at men ikke skal ha kontakt med ekskluderte medlemer.
      Det finnes sikkert noen få som ikke følger dette helt, men marioteten gjør det. Og det er veldig forskjell på om du ble døpt eller ikke.
      Så det Christina her skriver, er desverre det de fleste av oss ekskluderte opplever.
      Selv er jeg ikke sur på foreldrene mine eller noe slikt, men jeg syns bare synd på hele situasjonen. Fordi de nettopp oppriktig tror at de gjør det rette, så kan jeg ikke klandre dem, men heller dems lære. Manipulering og hjernevasking kan få folk til å gjøre de sykeste ting, og rettferdiggjør det, desverre.

    13. Det står mye i bibelen som man ikke følger.. Står mye grove ting – men man tolker det ulikt. Jeg tror også det er derfor noen ikke kutter kontakt med de som melder seg ut, tolkningen av hva slm faktisk står skrevet. Det står også i bibelen at man skal respektere alle mennesker og vise nestekjærlighet for alle. Så om foreldrene dine (med flere) ikke hadde hatt ekstreme holdninger, så kunne de «gjemt» seg bak nestekjærlighetsprinsippet om de ville uansett – men de tolker det dit at man skal ekskludere de som har forlatt Gud. Oppførselen deres biter dem i ræva en dag, og JV som tror Gud ser alt – jeg tror ikke Jehova blir imponert over deres holdninger;)
      Om kommentaren om anonym var rettet mot meg, så ligger ikke fullt navn øverst der, men det er link til min passive blogg om man trykker på navnet mitt og fulle navn er Maud Christine Langkaas. Det stod lagret med bare Maud, så jeg endret det bare ikke 😉
      Lykke til videre i livet 🙂

    14. Jeg synes oppriktig synd på dine foreldre… hvordan kan ditt avkom skrive noe så stygt om deg. De som har gitt deg mat og tak over hodet. Gitt deg kjærlighet osv… og fordi de velger å tro på deres Gud og retning, så klarer du å lire av deg at de ønsker deg død? Håper du ikke er seriøs. Uffa meg… jeg blir oppriktig kvalm av å lese dette innlegget ditt.

    15. Alle som kjenner foreldrene dine vet at dette ikke stemmer. For de har virkelig prøvd! Men når du på trass velger å gå i mot alt som finnes, så må en til slutt gi litt opp. Ingen foreldre hadde funnet seg i alt du driver på med, en plass går grensa!!!!
      Og det at de får slengt dritt HELE TIDEN, skal de liksom bare finne seg i det? Skal de bare stå å ta i mot? Så absolutt ikke. På tide å vokse opp lille frøken, for dette er ingenting annet enn jævlig respektløst – JV eller EI!

    16. Anonym: Selvfølgelig opptrer de bra foran andre mennesker og får det til å se ut som om det er de som har det fælt. Men at de har prøvd? Hvordan kan jeg få spørre, siden du visst vet? Foreldre drar på besøk til ungene sine i fengsel selv om ungen er en morder, for en elsker barnet sitt innerst inne og ønsker aldri å gi opp håpet om at en skal kunne leve i harmoni sammen igjen. Så hvis det at jeg strippet tok dråpen for dem så sier det litt om deres ”kjærlighet”.

      Du vet ingenting om hva som faktisk var bak de 4 vegger, så det komme her å si hva jeg skal gjøre blir ikke annet enn feil. Stå i så fall fram som en voksen uten å gjemme dem bak anonym så kanskje jeg kan ta deg seriøs for en gang skyld. Jeg slenger ikke ut dritt av dem uten videre, slik de behandlet meg i slutten fikk faktisk meg til å be dem holde seg unna. Men det virker som om du visste alt, så du visste sikkert dette også.

    17. Foreldre som stiller krav for at de skal elske sine barn er syke i hodet sitt og alvorlig hjernevasket. Jeg forstår godt at du er bitter! Det finns ikke noen grunn som kan unnskylde deres oppførsel. At noen som har sluttet og tro på noe får lov til å ha kontakt med foreldrene sine? Det skulle da bare mangle! Nekter å tro at det står i bibelen noe sted at de som slutter å tro ikke skal ha kontakt med sin famile! Så ond tror jeg faktisk ikke Gud er? Om han i det hele tatt finnes! Vær stolt av deg selv og vær den du er!

    18. Grunnen til at du ble ekskludert er fordi du har brutt det løfte du gav til Jehova når du døpte deg. Jeg trodde du visste at når du bryter et løfte så har det sine konsekvenser. Du kan ikke tjene to herrer. IKKE glem at du trakk deg vekk fra sannheten og i det fulgte med foreldrene. De som er Jehova vitner(foreldrene dine) kan ikke støtte stripping og hva enn annet du har gjort. Og hvis du vil fokusere på ditt liv, så la nå de fokusere på sitt. Ikke klandr dem for at du tok/tar dårlige valg…

    19. Til anonym: Du høres hjernevasket ut du og. Vi tar alle dumme valg i livet. Ingen er perfekt. Hva Gud om han finnes velger å gjøre med en når en dør får så være. At foreldre slår hånden av sine barn som en har valgt å få er en annen ting. Om du googler Jehovas witness ser du hvor mange som er blitt arrestert for pedofili, har dødd pga mangel på blod og mm. Så ingen er perfekte. Jeg kommer aldri til å slå hånden av på mine barn . Det er skammelig og inhumant.

    20. Anonym: Her snakker uten tvil en av vitnene selv! Du vet at du egentlig ikke skal lese ting som de “utstøtte” publiserer? 😉 Men når du først er her inne. Tror du ei 16 år gammel jente tenkte på noe konsekvenser når hun døpte seg sammen med alle vennene sine som også skulle døpe seg? Jeg husker ikke at det ble sagt en eneste gang at om jeg finner ut i etterkant at dette ikke er noe så mister jeg alle. Neida, dette var ikke noe viktig å huske på. Jo flere medlemmer, jo mer penger i kassa. Så min lille hjernevaskede venn, for ja det er du uten tvil. Jeg har uten tvil tatt det beste valget med å forlate den religionen.

    21. Bente: Uten tvil en som er en av dem, men du har så rett! Denne religionen er et paradis for pedofile sies det. Ingen er perfekte nei, selv ikke religionen som skal framstå som så “perfekt”.

    22. Christina d har de aldri sakt!! Eg har aldri hørt at de sko ønska at du døde, de vil ha dg tbake ja men ikkje at du dør! De er ikkje så fæle at de ønsker det!

    23. skjønner godt du er bitter:/ bare fordi du valgte og melde deg ut så skal foreldrene dine slutte og bry seg om sitt eget barn, det er sykt :/
      disse anonyme som kommenterer her kan bare holde kjeft….

    24. Finner det svært underholdende hvordan enkelte individer klarer å lirke de mest kvalmende kommentarer ut av seg. Eksempelvis Anonym som setter seg fast i at det må finnes to sider av en sak. Selvsagt er det to sider av en sak, men det er lov å tenke. Å ekskludere sitt barn fra sin familie grunnet religiøse årsaker, er noe som er forbeholdt en tid som vi ikke lever i. At familien velger å stole på en øvre makt og noen eldre herrer som sitter på “hellig” grunn i hvordan de skal håndtere deres “hedning” av en datter, finner jeg kvalmende og svært trist.
      Legger også merke til at mange henger seg opp i Christinas valg ved stripping, og hvordan det i seg selv burde være en årsak til eksklusjon. For det første, begynte utstøttelsesprosessen allerede før strippingen. Trenger man egentlig å si noe mer? At det er lettere å skylde på stripping som den ene og store årsaken til utstøttelsen, er noe forståelig, men av enkle humane og etiske grunner, er det forstatt uforståelig å utstøtte, eksludere og avvise sitt eget kjøtt og blod. Vi er mennesker, og ikke sauer i flokk. At man i 2018 forstatt ikke har kommet lenger, er for meg et under.

    25. Jeg blir virkelig lei meg for deg at så mange mennesker skal kristisere en side dem ikke vet EN DRITT OM. Selv om noen kan ha fått et inntrykk, så kan det være en helt annen ting for deg. Jeg syntes du er så forbanna tøff som deler det her, at jeg blir helt uten ord. Du er amazing og det kan ingen ta i fra deg!

    26. Utrolig trist, hjerteskjærende, og desverre er det sant det du skriver Christina.. Vit at du ikke er alene med å bli behandlet sånn, og takk for at du deler dine tanker og følelser. Viktig at du setter ord på Jehovas vitners hjernedøde handlinger og tankegang. Kanskje noen våkner opp!

    27. Wow.. Først av alt:
      Detta her e så sykt. Christina, eg kunne ønska du ALDRI hadde trengt å måtta gå gjennom detta, på lik linja som at ingen burde trengt å gå gjennom det. Og de som har påført deg detta e rett og slett så hjernevaska, at de på langt nær kan sammenlignes med normale mennesker. Du virke så utrolig snill og god i deg, å eg ønske deg ALT godt. Eg håpe av heila mitt hjerta at du finne lykken, for det fortjene du. Du e så sterk som står igjennom detta, at eg har ingen ord. Eg e heilt sikker på at du har 99,9% av alle leserene dine sin fulle støtte. Take care <3 <3
      Så kjære foreldrene te Christina.
      Å UTSØTTA DATTERÅ DÅKKAS FORDI HU IKKJE TROR PÅ SAMME GUD SOM DÅKKER E IKKJE NORMALT, og det e FAEN IKKJE greit. Fordi det kalles psykisk terror. Det kalles å ødelegga et liv, te ei stakkars jenta, som får oppleva at mammaen og pappaen hennas ikke elske henna NOK te å velga henna over ein religion. (Riktignok ein religion som står for di SYKESTE tingene). Og for meg e det så sinnsykt, sinnsykt vanskelig å forstå. Ingen ord.
      Vær heller STOLT over at dåkker har fått ei fantastisk og snill datter med ein så utrolig stor pågangsvilje, arbeidsmoral, og en SÅ fin personlighet.
      Du e FANTASTISK Christina!! <3 Vær stolt over deg sjøl!

    28. Hvis jeg hadde trodd på Jehova, ville jeg heller blitt slaktet i Armageddon sammen med barna mine enn å få evig liv i paradis uten dem. Hva er vel evig liv uten de man elsker?!
      Når det er sagt, så kan det være mange handlinger og valg barna tar i livet som man syns det er vanskelig å støtte. Men hvordan kan man forvente at barna tar «rette» valg når de hverken har familien som støtteapparat eller gode forbilder ved sin side til å guide seg på vei inn i voksenlivet?
      Å skylle bli kastet ut i et normalt voksenliv etter en veldig skjermet og naiv oppvekst er ingen enkel sak.
      Stå på Christina. Vi heier på deg! Og fordømmer måten du har blitt behandlet på. Mammahjertet mitt forstår ingenting av valget dine foreldre har tatt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg