Kardio som gjør rumpa større og stramere

Det begynner å nærme seg sommer og mange velger å bruke ekstra tid på tredemølla framover, i håp om å muligens gå litt ned i fettprosent. Selv så har jeg prøvd ut utrolig mange kardio typer for å minske fettprosenten, men det er også veldig viktig for meg at dette ikke går på bekostning av rumpa. Det stemmer, feil type kardio kan faktisk medføre at rumpa di minsker fikk jeg nylig vite av en Personlig Trener som hadde egne erfaringer med dette.

 

Dette er jo selvfølgelig det siste vi ønsker skal skje når vi trener, ikke sant? Så derfor tenkte jeg nå å fortelle om mine beste kardio økter som fokuserer på rumpa.

 

1. Korte Intervaller

Her er det snakk om kort og fort kan man si. Det finnes forskjellige måter å gjøre disse intervallene på. Selv så har jeg tatt mest i bruk 1 min spurt, 2 min gange som jeg gjør i 8 drag. Dette er også en utrolig bra kardio økt når det kommer til kondisjon for dem som ønsker å forbedre den. Dette er en tung økt, men fy så godt det er etterpå.

 

2. Gange i bakke

Høres ikke så heavy ut, men det å gå i bakke på 7-10 i 30 min+ uten å holde deg  Håper disse tipsene kan komme til nytte, å si gjerne ifra om dere tester dem ut, hadde vært kjekt å høre hva dere synes.mme oppå holde dep er nesten umulig. Denne svir godt på rumpa, men er en utrolig grei kardio dagen etter intervall med tanke på at den ikke belaster så mye på knærne. Selv så liker jeg å se serie mens jeg går, da kan jeg fort bli gående i en time.

 

3. Trapper

Min største favoritt, men dessverre ikke noe jeg gjør ofte. I det siste så begynner treningssentre å så inn den populære stairmaster, altså en trappemaskin i stede for tredemølle. Dessverre er ikke dette noe vi har fått på mitt gym, men så fort jeg er med noen andre på trening hvor de har den så ender jeg alltids opp på den enten som oppvarming, nedtrapping eller kardio. Jeg kan selvfølgelig finne en plass ute hvor jeg kan gå i trapper, for det er en utrolig bra måte å gå ned i fettprosent samtidig som du bygger rumpa, men jeg er utrolig dårlig med utetreninger.

_____________________

Så disse er mine TOPP 3 beste anbefalinger om du skulle ønske å miste litt fett til sommeren, men samtidig ønsker å stramme opp rumpa godt. Håper disse tipsene kan komme til nytte, å si gjerne ifra om dere tester dem ut, hadde vært kjekt å høre hva dere synes.

16 kommentarer

Siste innlegg