Hvorfor legger jeg aldri ut bilder av vennene mine?

Dette spørsmålet fikk jeg i dag etter å ha postet på mine sosiale medier at jeg solte meg alene. Jeg skjønner at folk lurer, for det er veldig sjeldent du der andre personer enn meg på bildene jeg legger ut. Har jeg venner i Stavanger egentlig? For ca. 2 år siden når jeg bodde i Haugesund så bodde alle vennene mine i Stavanger, blant annet mine beste venninner. Ja, de bor her enda, men vennskapet eksisterer ikke lengre.

 

Dere som har fulgt med på bloggen min en stund nå har fått med dere at jeg meldte meg ut av Jehovas Vitner for litt over 1 år siden, noe som innebar at jeg ble utstøtt av alle som var innenfor den religionen. Det vil si at alle vennene jeg hadde på den tiden er borte, jeg har ikke kontakt med en eneste en av dem. Så jeg måtte rett og slett starte helt på ny med å finne meg venner, noe som var ekstremt kjekt med tanke på at jeg hadde satset alt innenfor denne religionen og hatt minst mulig kontakt med blant annet klassekamerater og folk på trening.

 

Det som har gjort det enda vanskeligere er at jeg har flyttet på meg. Jeg flyttet fra Haugesund til Gjøvik, hvor jeg bodde i noen måneder før jeg flyttet til Stavanger, hvor jeg nå har bodd et år. På dette året så har jeg ikke fått så mange venner i Stavanger nei, men jeg har noen. Jeg var senest i går ute å spiste med en av mine beste venninner, men vi får ikke hengt så utrolig mye sammen for begge har en travel hverdag.

For meg så har det vært vanskelig å finne venner etter utstøtelses situasjonen, for jeg hadde noen venner som ikke var Jehovas Vitne på den tiden. Men det tok ikke lange tiden før jeg fikk vite hvor mye dritt selv min beste venninne snakket om meg pga. valg jeg tok. Det er vanskelig for meg å komme meg ut blant mennesker og bli kjent med nye, for jeg vil ikke kaste bort tiden min på mennesker som senere bare kommer til å gjøre meg vondt uansett. Jeg vet at jeg av og til bare må hoppe ut i det å håpe på det beste, men ikke alltids like lett.

 

Jeg skulle ønske jeg kunne fullt opp storyene mine med masse venner, festivaler og slik, men slik er det ikke. Jeg skal innrømme at når jeg er med venner så er jeg dårlig til å “dokumentere” det, så jeg ser enda mindre sosial ut en det jeg er i tillegg. Jeg prøver å bli flinkere på det også, men jeg føler at jeg må være ganske komfortabel med en person for å bare kunne knipse i vei. Men ja jeg har venner, å dem jeg har er ekte. Det er det viktigste.

10 kommentarer

Siste innlegg