“JEG HAR IKKE SNAKKET MED FORELDRENE MINE PÅ 10 MÅNEDER”

Det stemmer, jeg har ikke snakket med dem på rundt 10 måneder. Dette var overskriften i artikkelen i Byas etter intervjuet vi hadde over helgen. Artikkelen er åpen for alle, å du kan lese den HER. Jeg skal ikke snakke så mye om selve artikkelen, for leser dere den så sier den det meste selv. Jeg er utrolig takknemlig for at folk er interessert i å dele historien min videre, det viser bare hvor viktig det er å få fram hva noen folk går gjennom. Selv så har jeg fortalt denne historien en del ganger, så for meg blir det nesten som å snakke om hva jeg spiser i løpet av en dag. Men hver gang så får jeg samme reaksjon av dem som hører på…

 

Det å se hvor sjokkerte de blir og hvor lite de forstår at dette skjer i 2018, det er det som minner meg på at det faktisk ikke er like normalt som hva jeg spiser i løpet av en dag. Det er ikke normalt å bli utstøtt av selv sine egne foreldre bare pga. en fant ut at en ikke lengre ville være i religionen. Nei, det er det bare ikke. Det er ikke normalt nå, å det kommer aldri til å være noe en ser på som normalt. Det burde det ikke bli heller.

 

Jeg vet dette høres grusomt ut, men av og til tenker jeg at det hadde vært lettere om dem hadde gått bort. Ikke det at jeg ønsker dem døde, ikke misforstå. Jeg tenker bare at hadde situasjonen vært slik i stede så hadde jeg sittet med tanken om at det ikke var deres feil, de valgte ikke å forlate meg. Det gjør det nesten mer vanskelig å vite at dem lever, å at dem selv har valgt meg bort uansett hvor hardt de evt. sier til folk at det har vært. De valgte det, mer er det ikke å si. I stede for å sørge over dem så sitter jeg hver dag med et håp om at ting forandrer seg, noe som gjør utrolig vondt når jeg i dag 10 måneder senere ikke ser noe framgang til at dette kan skje.

 

Uansett hvor mye vondt de har gjort meg så sitter jeg med den tanken at jeg innerst inne ønsker dem alt godt. Jeg hadde oppriktig fått vondt inni meg hvis jeg hadde hørt at det hadde skjedd dem noe, men det er pga. dem som person. De har alle en nydelig personlighet, men det er den religiøse hjernevaskingen som har satt hele familien i denne situasjonen. Jeg er glad i dem, men jeg liker ikke hvordan religionen har ødelagt dem. De er ikke lengre mamma og pappa som jeg kjente, da hadde jeg ikke skrevet dette innlegget i dag.

18 kommentarer
    1. Hei, eg liker bloggen din å du e utrolig stertk som tørr å åpne dg om alt dette her. Det inspirrer meg litt, for eg vil likosom for telle “verden” min historie om at eg blei kasta ut som 18 åring, men veit ikkje heilt kosen å om det muligene er for dumt?
      Så vil liksom ha din meing kind of, viss det ikke gjer någe?

    2. Det er så bra at du deler denne historien med så mange som mulig. Det er lett å se Jehovas vitner som smilende og hyggelige mennesker. Og det kan de være helt til det er noe eller noen som sier eller gjør noe som deres overtro ikke aksepterer. Da ser du en helt annen side. Og den er alt annet enn god. Du sier at det hadde vært lettere om de hadde død. Jeg får ikke blitt mer enig. Og det er en sterk uttalelse som ytterst få som har vært i samme situasjon kan forstå. Jeg er imponert ert over at du er så sterk å tørre å sette ord på dette temaet. Stolt av deg ❤ Sammen er vi sterke så vi klarer å stå imot denne psykiske og fysiske mobbingen som alle Jehovas vitner gjør mot de som velger å ikke lenger tro på deres gud.

    3. Spørsmål: det er ofte litt sånn enten eller med folk som går ut av jv. Noen tror fortsatt på det når de går ut, mens andre innser at det ikke er sannheten alikevell. Hva er ditt syn og ståsted?

    4. JEG ER SÅ STOLT AV DEG CHRISTINA!!! Du inspirerer meg hver dag, at du står på som du gjør dag inn og dag ut for å få frem dette budskapet samtidig som du går igjennom traumet selv er helt uvurderlig, du er helt fantastisk <3
      LOVE YOU!!!! <3<3

    5. Lurer på hvordan det går med deg ? Å være stripper å prostituert kan vel ikke være bra for selvfølelsen din.

    6. Jeg har også forlatt dritten. Ble seksuelt misbrukt over lang tid av en av de øverste i vitnet der jeg bodde. Har ikke sett familien på mange år. Jeg skal ikke dømme deg som stripper, men jeg synes det er en svært nedrig jobb. Jeg har religion opp i halsen som deg, men å bli stripper? Kan du ikke finne noe annet? Hilsen nå Oslojente

    7. Linda: søte søte Linda, å ha sex med kunden er opp til hver enkelt. Du har like stor mulighet som meg å ha sex med kundene dine om du jobber med folk. Jeg er stripper, jeg ligger ikke med kundene, så pass litt på hva du skriver uten å vite frøken.

    8. Anonym: Det er trist å se at det er slike ting folk skal slenge ut om andre for å føle seg bedre. Du skal få lov å tro det hvis det føles så bra for deg, jeg vet hva jeg har gjort og ikke.

    9. Men du sa jo i videoen du la ut sist, at mammaen din sendte deg melding? Da har du jo hørt fra dem, eller i det minste henne 🙂

    10. Du har helt rett… Noen kan velge religionen og andre barna sine.. Men er det egentlig ett valg? Jeg vet at det handler om evig liv i Jehovas (?), men dog! Hvem bryr seg om evig liv eller uansett hva, hvis det skal gå ut over sine elskede… Hvem velger seg selv foran barna? Mine foreldre er ikke religiøse, men hadde de fått valget om å kaste seg foran en buss for å redde mitt liv, så vet jeg at de ville gjort det. DET er verdt mer enn hvilken som helst religion, Gud og tro i hele verden <3 Synes du har tatt rett valg.. Jeg tenker jeg har fått dette ene livet, og man kan velge om å håpe at det finnes en ny og bedre verden der ute, eller leve det éne livet til det fulle.. med den tanken om at man er tilfreds og lykkelig når man dør <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg