Jeg viser brevet jeg fikk fra presten i menigheten når de fant ut at jeg skulle flytte! UFYSELIG!

I helgen tok jeg å ryddet i papirene mine av alle ting. Jeg hadde kjøpt meg noen nye permer, så jeg tenkte jeg skulle få litt kontroll på ting nå. Jeg fant utrolig mye som jeg ikke husket at jeg hadde, som gamle tegninger, årbøker og gamle brev fra venner. Det er alltids kjekt å ta vare på slike ting som bringer gode minner, jeg vil sett pris på det når jeg blir gammel. Men blant disse brevene så fant jeg et brev litt utenom det vanlige, nemlig et brev jeg fikk fra “presten” i menigheten når de fant ut av at jeg skulle flytte til tante og onkelen min som ikke lengre var Jehovas Vitner.

Som dere leser i brevet han selv skrev så hadde de prøvd å fått til et møte for å snakke om denne avgjørelsen, noe som jeg uten tvil ikke var interessert i. Det var tanten og onkelen min det var snakk om at jeg skulle flytte til, ikke en kriminell kjeltring.

Jeg ble sammen med det skrevne brevet tilsendt hele 6 sider som var kopiert ut av en bok som Jehovas Vitner har, men det var da en side hvor de hadde markert ekstra godt. Så der står det rett og slett svart på hvitt at hvis jeg hadde kontakt med min egen tante og onkel som tidligere var Jehovas Vitner, men som meldte seg ut, at jeg selv da kom til å bli utstøtt av menigheten om jeg så ville eller ei. Ekstremt ikke sant? Det at jeg har kontakt med dem gjorde at jeg var medskyldig i det onde. Det høres rett og slett grusomt ut.

 

Tanten og onkelen min var dem som tok meg imot med åpne armer når jeg hadde det verst, det var de som fikk meg til å greie å fortsette videre med livet mitt. Så det å sende et brev om at de er en del av det onde, det er ondt det! Ufyselig er det!

 

10 kommentarer

Siste innlegg