NEGATIVT OVERASKET OVER RESPONSEN FRA INTERVJUET MED VG

Reklame | Foto: Tony Kristoffersen

Da sitter jeg i leiligheten vår i Chania, klar for å stikke ned til bassenget for å slappe av og jobbe med fargen. Han jeg reiser med var helt skutt etter reisen så han har tatt seg en liten powernap, noe som gav meg sjansen til å logge på PC-en for å jobbe litt.

 

Jeg tittet innom kommentarfeltet til VG sitt facebook-innlegg om intervjuet vi hadde når jeg satt på flyet i dag, noe jeg virkelig ikke burde gjort. Jeg er på ferie nå, skal kose meg og bare slappe av. I stede så har jeg sittet inne med en skuffelse og tanker om hvordan jeg kan spre min mening om dette temaet på best mulig måte.

 

Det har seg nemlig slik at så utrolig mange henger seg opp i at jeg er blitt stripper i stede for å tenke på utstøtelsen og historien om mitt liv som Jehovas Vitner. Jehovas Vitne eller stripper, like galt begge deler. Kunne ikke skaffet seg en skikkelig jobb i alle fall? Er bare to av mange nedlatende kommentarer om mitt valg av jobb.

 

Det er selvfølgelig utrolig kipt å se at det er dette som blir fokuset hos mange, å at de dømmer meg uten å vite hvorfor. Dessverre lever vi i en verden hvor folk elsker å dømme ut fra “coveret på boken”, for dem som skrev disse kommentarene hadde nok ikke tatt seg tid til å lese selve intervjuet. Det er nemlig så mange grunner for at jeg har gjort som jeg har gjort, dette er ikke et valg som jeg spontant tok. Det tok meg måneder fra jeg begynte tanken på stripping til jeg faktisk startet opp.

 

Men så tenker sikkert dere, hva er denne grunnen da? Hvorfor ødelegge livet mitt med en slik jobb i stede for å få meg en vanlig jobb? For meg var det nemlig omvendt, det var en såkalte normale jobben som ødelagte meg fullstendig. Jeg har hatt den tiden hvor jeg hadde en såkalt normal jobb, men etter en spesiell arbeidsplass så er jeg blitt ganske så ødelagt. Jeg prøvde å få hjelp av sjefen min til å få det bedre på jobb, noe den personen ignorerte. Det innebar at jeg endte opp med store depresjoner, samtidig som jeg måtte håndterere situasjonen med familien min som gikk til helvete.

 

Jeg har i senere tid prøvd å komme tilbake til det normale arbeidslivet, men har ikke taklet det. Jeg har rett og slett ikke vært sterk nok til å kunne jobbe med hva som helst uten å bli dratt tilbake til fortiden min, noe som skremmer meg. Jeg har heller ikke funnet en jobb som jeg kan trives 100% i, bare stripping og blogging gir meg den følelsen.

 

Det å få den muligheten til å jobbe med noe så utenom det vanlige er jeg så takknemlig for. Jeg får muligheten til å bare glemme alt det vonde, det er som om alt bare er perfekt uten noe problemer i livet. Det er bare disse to tingene som gir meg denne følelsen av lykke, så så lenge jeg ikke har noe eller noen andre som gir meg samme følelse så kommer jeg ikke til å slutte. For noen av dere så er jeg kanskje en taper som er ute å kjører og ødelegger framtiden min, men det viktigste er at jeg selv vet at jeg gjør det som er best for meg og mitt liv her og nå. Ingen skal få ta i fra meg den lykken som det bringer.

Når det er sagt så vil jeg bare si at jeg også har sett alle dem som støtter meg og står opp for meg. Jeg er utrolig takknemlig for dette, å utrolig glad for å se at noen kan se lengre enn til nesetippen. ♥

 

12 kommentarer
    1. Hei. Jeg tenker at folk som har problemet med ditt valg av yrke er misunnelige. Kanskje de kunne tenke seg og være frie selv men er redd for og bli dømt, at de ikke føler de har kropp som passer, kanskje moralkompasset styrer over hva man egentlig ønsker.
      Du gjør jo ingenting galt og du gjør ingen noe vondt. Du lever ditt liv som du vil og du er tøff nok til og gjennomføre noe de færreste ville turt. Stå på! 🙂

    2. du må ikke bry deg om de negative kommentarene, det er du som kjenner deg selv. ikke la haters ødelegge ferien. de aner ingenting om deg og ditt liv, og gjør deg egentlig bare mer «famous». Vedder på at halvparten har lest bloggen din g vet hvem du er fra før 🙂
      stå på å heller la de gode tingene sile gjennom og la deg skinne 🙂 Skulle gjerne lest intervjuet ditt, men VG+ har jeg ikke 🙁
      Stå på jente! Du er rå! Som lever ut livet du ønsker å leve <3

    3. Så trist å høre at det ble negative kommentarer. Det er ofte uvitende og dårlig opplyste mennesker som skriver slike ting. Så fokuser på de positive og gi deg selv en klapp på skulderen og gå videre med hode høyt hevet. Fordi du er et av de mest fantastiske menneske jeg vet om. Så omsorgsfull, snill og empatisk som du er. Ytterst få av din sort. Veldig stolt av å kunne være din tante💕

    4. Trist at du skulle få så mye negativ respons.. men dessverre må man nesten forvente at det alltid vil være nett-troll, som bare er ute etter å lage kvalm! Så forresten at saken var blitt lagt ut på instagramkontoen «omgjustdont» – men(!!!) det som var så fint der er at mange i kommentarfeltet støtter deg og sier godt om deg om deg/saken. Blant annet Sophie Elise, som omtaler deg som goals! Anbefaler deg å ta en liten titt innom, kanskje det får opp humøret <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg