strippeklubb til Stavanger

Stripping, strippeklubb og prostitusjon er de første ordene jeg møter når jeg klikker inn på en avisartikkel i nettavisen som omhandlet den tiden hvor en strippeklubb ble åpnet i Sandnes for 7 år siden. Disse tre ordene ble brukt som beskrivelse under et bilde av en kvinne som står på en scene og danser på en pole stang med publikum rundt seg. 5 år senere ble klubben lagt ned ettersom de ble nektet skjenkebevilling og fikk mye motstand av både styre og befolkningen.

 

Jeg har et ord til denne hendelsen: tragisk! Hva er grunnen til at jeg sier dette? Jo, det er fordi dem som protesterer og er så utrolig firkantet i levemåten har som oftest aldri vært innom en strippeklubb. De bare antar at ting er verre enn det er. De antar at strippeklubb er det samme som horehus. De antar at det er et skittent arbeidsmiljø og de antar at kvinner gjør dette ufrivillig for de føler de ikke har noe annet valg.

 

Jeg vil selv kalle meg feminist, men jeg er også stripper. Det fordi dette er en jobb jeg elsker å holde på med. Nei, vi som kvinner blir ikke undertrykket i bransjen. Nei, vi opplever ikke vold. Nei, nei og atter nei. Det at vi lever i 2018 med et styre i Stavanger som sier nei til en strippeklubb i byen er grått. Jeg husker jeg ble overrasket når jeg kom til Stavanger å fikk høre at det ikke var noe strippeklubb.

 

Verden har så mye større og viktigere problemer som vi må ta tak i. Ikke kaste bort tid og krefter på å protestere mot et yrke som folk frivillig ønsker å jobbe i.

6 kommentarer
    1. Christina jeg har ingenting imot stripping men hva er meningen med stripping? Hvorfor ville en enkelt menneske dra et sted for å se en halv naken dame danse foran seg? Har det noe medisinsk fordeler? Er det en slags kunst? Takk for svar på forhånd. Syns du er veldig snill og ærlig person og det er alltid lett for oss lesere å spør deg om alt mulig uten å bekymre seg for at du blir fornærmet eller sur. Ha en fin helg

    2. Heilt enige! Det sier litt om hvor skambelagt sexualiteten er her i bibelbeltet ennå. Dessuten burde en feminist støtte en kvinnes valg til å vise frem kroppen sin hvis det er det hun ønsker. Jeg støtter hvertfall en kvinne til å gjøre akkurat det hun vil så fremt det er samtykkende. Puritanske krefter er skremmende… Når folk kommer med høygafler og fakler på døren er det kanskje gått litt for langt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg