MITT STØRSTE ØNSKE ER GÅTT I OPPFYLLELSE!

Reklame | Protestfestivalen

Da var mitt opphold i Kristiansand over. Jeg har akkurat sjekket ut av hotellet og venter nå på toget tilbake til Stavanger. For dem som enda ikke har fått med seg hvorfor jeg har vært i Kristiansand, så er dette fordi jeg skulle delta i Protestfestivalen i debatten som handlet om det om vi trenger rosabloggere. Debatten ble holdt på en ungdomsskole med rundt 2-300 elever, hvor de fikk lov til å delta og stille oss spørsmål.

 

Resultatet fra denne debatten gikk over all forventning. Selvfølgelig har vi som bloggere et ansvar ovenfor våre lesere, men det var ganske tydelig at hovedansvaret lå i foreldrenes hender. Det var alle i panelet enige om. Så det ble ikke en heftig debatt med mye uenigheter, det ble heller en mulighet for å inspirere unge til å ignorere det presset de får fra denne verden, å heller følge seg selv og sine ønsker.

Det er utrolig å tenke på at jeg for noen måneder siden sier at et av mine største ønsker er å kunne dra på skoler og inspirere unge mennesker til å slutte å tenke på alle andres meninger og heller fokusere på hva en selv ønsker. For dette er noe jeg den dag i dag kan si at jeg har gjort.

 

Jeg er så utrolig stolt over å se hvordan de unge engasjerer seg i disse temaene, å har sine meninger. Jeg har troen på at denne generasjonen vil gjøre så utrolig mye bra i verden. Det er flere av elevene på denne skolen som jeg aldri kommer til å glemme, de har virkelig gjort inntrykk på meg og jeg håper jeg får muligheten til å se dem igjen. Jeg heier på dem!  

DU KAN SE HELE DEBATTEN HER

10 kommentarer
    1. Melina: Vanskelig å ha en formening om noe en ikke vet om, men hvis dette er tilfellet så er det ikke noe jeg kan si på dette. Vi er ikke i et forhold, så han har muligheten til å gjøre akkurat det han selv ønsker.

    2. Du syns ikke du kunne valgt et annet antrekk når du skal besøke en ungdomsskole og bli tatt seriøst? En ting er når du skal andre ting, men på en ungdomsskole? Kunne tatt på deg noe litt mer passende.

    3. Tine: Selvfølgelig så kunne jeg valgt et annet antrekk for annledningen, men det hadde ikke vært meg. Jeg sto utrolig lenge og vurderte om jeg skulle ha på meg dette eller ikke. Det var det jeg ville ha på meg, men så tenkte jeg på reaksjonene. Jeg valgte å trasse andres meninger, for å gå i det jeg ønsket. Dette igjen førte bare til at ungdommene fikk enda mer interesse for å høre hva jeg hadde å si faktisk. De så at jeg var en som ikke var rett for å skille seg ut, noe de digget. Dette igjen motiverte dem til å ønske å stå opp mot fordommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg