1 år siden sist

God kveld snupper.

 

Omg, i dag føler jeg meg som en zombie. Jeg greide så vidt å komme meg ut dørene for å handle mat, å utenom det så har jeg bare slappet av hjemme å gjort ingenting egentlig. Det er som om all energi er vekke i dag. Jeg sitter nå på jobb med halvåpne øyne og bare tanken på å danse gjør at jeg gjesper. 

 

Jeg vet ikke helt hva som kan være grunnen, om det bare er en dag hvor jeg er trøttere. Jeg har jo hatt mye fokus på å spise mest mulig vegansk, å jeg har jo hørt at en kan føle seg veldig trøtt når kroppen ikke får kjøtt. Ikke bet jeg helt hva som er grunnen, men forhåpentligvis går det over. Ganske kjedelig liv å bare jobbe og sove, så jeg må få komme meg litt ut på dagtid!

 

 

Men over til noe possitivt som jeg gjorde i dag! Som sagt så har jeg hatt veldig lyst å bli grønnere for både naturen og min egen del, så en del av å bli grønnere var å prøve bysykkel som er et fantastisk tilbud i Oslo. For meg som ikke var syklet på 1 år, så var dette ganske skummel tanke. Typisk meg er at jeg er sent ute til jobb, så da tar jeg trikken. Ikke har jeg tenkt over at jeg faktisk kan ta sykkel som er like rask, samtidig som det er bedre for både kloden og helsen.

 

Det var faktisk helt genialt, å jeg syklet både til butikken og til jobb i dag. Det som er kjedelig er at den er stengt om natten så jeg får ikke mulighet å sykle hjem, å det er da jeg hadde foretrukket det mest med tanke på at jeg vil komme meg fort og trygt hjem. Uansett så kommer den til å bli mye brukt ellers! Følte meg skikkelig flink i dag når jeg skulle sykle hjem fra butikken med handlenettene mine, hihi. 

 

 

xoxo ♥

6 kommentarer
    1. Har en forestilling om at vegetarisk er sunnere enn vegansk, har en veninne som er vegansk og hver gang hun kommer på middag føler jeg at jeg lager mat under krigen. Eggeerstatning, melkeerstatning, mm 😄 Har ikke prøvd bysykler ennå, men hva med de elektriske sparkesyklene? Kan du ikke kjøre de?

      1. Det sies at veganere er de sunneste på overflaten, men samtidig så er dette den vanskeligste levemåten ettersom du skal kunne vite hva du skal måtte spise i stedet for å få i deg de viktige næringsstoffene. Men ja, det er nok utrolig vanskelig å ha middagsbesøk som er veganer når en ikke er det selv. Men jeg har også en følelse av at veganeren også føler ubehag med å dra på middagsbesøk for en er redd for å ikke kunne spise det en serverer….

        Fungerer disse sparkesyklene på natten? Det tror jeg ikke, men om det er tilfellet så skal jeg i alle fall starte å bruke disse åtte jobb. Jeg foretrekker syklene selv om begge er bra for miljøet, å det mest fordi jeg også får litt trening av å sykle.

    2. Du kan jo kjøpe deg en egen elektrisk sparkesykkel. Koster rundt en 3000 har jeg sett. Tar ikke stor plass og du kommer tryggere hjem

    3. Sjekk ut Veggispreik og Veganpreik på facebook om du ikke har gjort det allerede. Der er det mange tips til sunne og gode måltider slik at man får i seg det man trenger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg