Derfor har jeg aldri feiret 17.mai

Det stemmer, jeg har aldri veivet med et Norgesflagg før 17.mai 2017! Selv så misunte jeg aldri de andre for å gå i 17.mai tog, jeg følte ikke jeg gikk glipp av noe i ung alder. Jeg feiret ikke 17.mai, men jeg gledet meg alltids til den dagen. Hvorfor?

Vi brukte fridagen på å samle menighetene hos noen som bodde litt ut på landet og som hadde en stor hage. Vi grillet og hadde spenn på boks både med voksne og barn. Det var utrolig koselig faktisk, så jeg ville ikke byttet det ut med å gå i tog på den tiden.

Men selve grunnen til at vi ikke feiret 17.mai var fordi Jehovas Vitner tror i framtiden at alle skal bli ett, så hele jorden kommer til å bli ett "land" med en konge. Deres Gud, Jehova. De ser på det å hedre landet sitt på samme måte som å tilbe og bøye seg ned for flagget, noe de ikke skal gjøre. Eneste de skal tilbe er sin Gud, så det er derfor vi aldri feiret 17.mai som jeg vet.

Dette året ble en rolig 17.mai feiring med familie og venner, noe jeg syntes var mer enn nok etter bursdagsfeiringen min dagen før. Men neste år så er planen å få oppleve både tog og den tradisjonelle 17.mai feiringen!

Så håper alle hadde en nydelig 17.mai feiring, å at dere får en fin uke videre!

13 kommentarer

Siste innlegg