Hvorfor kan ikke jeg som er datteren deres ha kontakt med dem, men du kan?

Hvorfor er det egentlig slik at du som ikke er Jehovas Vitne kan ha kontakt med foreldrene mine, mens jeg, barnet deres som var Jehovas Vitne, men som valgte å melde meg ut ikke en gang kan ringe dem uten å bli avvist? Det er et spørsmål utrolig mange lurer på, men et spørsmål som blant annet foreldrene mine lett kunne ha svart på. En annen sak er om svaret er akseptabelt…

Forskjellen på meg og dere som aldri har vært et Jehovas Vitne er at jeg vet hva jeg går ifra i motsetning til dere. Dere må også få muligheten til å finne “sannheten” som de sier. Jeg har vært en del av dem, visst hva de står for og selv valgt å døpe meg som et symbol på at jeg vil leve for Guden deres Jehova. Det er derfor de tar det så seriøst at jeg velger å melde meg ut, jeg bryter liksom mitt løfte til GUD! 

Så derfor snakker de og bruker tid på personer som ikke er Jehovas Vitne. De vil at folk skal legge merke til hvor snille, ærlige og fantastiske mennekser de er slik at de blir nysjerrig på religionen deres som gir dem en mulighet til å få andre til å bli interessert i religionen og bli en del av dem. De vil at alle skal se at det beste livet er et liv som Jehovas Vitner. Så slike som meg er bortkastet tid, jeg vet hva det går ut på så de kan ikke snakke meg tilbake. Eneste måten å prøve å få meg tilbake blir med å utstøtte meg slik at jeg får et så utrolig savn for menigheten og familien at jeg bare må tilbake for å kunne ha dem som en del av livet mitt, noe som blir helt feil i mine øyne. Nesten alle som kommer tilbake gjør det pga familie ikke pga at de savner Guden sin, noe som BURDE vært grunnen!

Jeg har ikke lengre noe håp om at familien min skal ta til fornuft og forstå at det de gjør er forferdelig, at de faktisk ska sette barnet sitt først som de sier de elsker. Det kommer aldri til å skje, de sitter bare i sitt eget hus og krysser fingrene på at jeg vil se at det ikke er et liv utenfor religionen og kommer tilbake.

 

 

11 kommentarer
    1. Iselin Eriksen: Off ja det er en grusom situasjon, så håper alle andre som opplever det samme har mulighet på samme støtte og kjærlighet som jeg har fått! <3 det fortjener de virkelig for det motet de har tatt! <3

    2. Jeg er Kristen spirituell,jeg er ikke enig i jehovas måter å tale på eller håndtere ting. Faren min er katolikk og min mor er kristen så jeg har lært å lese bibelen og følge Guds vei ved å lytte til mitt indre. Ikke andre! Jeg skjønner det er tungt,jeg forstår deg meget godt faktisk… men vit at dine medmennesker rundt deg er din familie ❤️

    3. Unnskyld meg, men du skriver kun om Jehovas vitne?! Før var bloggen din bra og variert, men nå er den kjedelig fordi du skriver kun om en ting.. Det er drit kjedelig å lese om, og ikke bryr jeg meg heller om den idiotiske religionen. Du har mistet en leser

    4. Anonym: Kiipt du ikke er interessert i det og har sluttet å lese. Jeg har skrevet mye om det for det er det mange har spurt om, men selvfølgelig så skriver jeg også om andre ting som lesere vil lese. Men nå har de fleste hatt lyst å lese om situasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg