Jeg blir rett og slett forbanna!

Fy faen, jeg er så UTROLIG skuffet over samfunnet, i alle fall dem som liksom skal stå fram som profesjonelle. Jeg trodde faktisk at folk hadde lært litt i løpe av årene, men neida. Vi lever i en verden som skal prøve å framstå med at det er ikke vekten du skal se på, men speilet. Man kan veie 70 kg men se ut som om man veier mye mindre fordi en har mye muskelmasse for eksempel. Allikevel er folk alt for fokusert på hva som står på den forbanna vekta.

Som kvinne må du gjennom mye press, i alle fall hvis du er ute etter jobb der kroppen er et tema. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg åpnet øynene mine og ikke ble revet med av dette forbaska opplegget. I det ene sekundet blir du forgudet for dine former, neste sekund blir du bedt om at du må ned i vekt skal du være attraktiv nok.

Jeg gikk ut av den klubben og tenkte at nå må jeg bare trene som faen og spise mindre så vil jeg bli fin nok. Dette er en tanke mange hadde sittet med, MEN jeg var heldigvis heldig nok til å få øynene mine åpnet! Dessverre gjør ikke mange jenter det, de bare adlyder og glemmer at de for litt siden ble forgudet for det noen andre vil ha vekk! Jeg husket selv hvordan jeg så ut på den scenen, jeg husket responsen jeg fikk når jeg jobbet helgen før, så det at en person synes jeg er for ?stor? skal gjøre at jeg glemmer hva alle andre har sagt og gjør alt jeg kan for å gjøre den ene personen fornøyd? NEI!

Du sier ALDRI til en person at den må ned i vekt, det er ikke lov! Du må faktisk være mer spesifikk! Søskenbarnet mitt var innenfor modellbransjen, men ble bedt om å ?gå ned i vekt? hvis hun skulle nå langt. Hun var allerede undervektig, men det ga de faen i. De gir faen i helsen deres, de tenker bare penger.

Hadde folk vært mer spesifikk så hadde det vært noe annet. Hadde jeg blitt fortalt at jeg må få mer markert mage, større rumpe osv. så hadde jeg ikke reagert på denne måten, for det kan du gjøre noe med som ikke er helseskadelig. Det er sunt for kroppen og trene. Jeg var for snill med måten jeg uttalte meg etter jeg hadde vært på audition hos strippeklubben. INGEN skal be en kvinne gå ned i vekt! Jeg kommer til å trene og bli mer markert men om vekta går opp eller ned skal jeg gi FAEN i, for vekta har ingenting å si på hvordan jeg ser ut!

Jeg mister all respekt for personer som tørr og uttale seg slik. Jeg skal vise at jeg kan nå langt uten dem! Det er det vi alle burde gjøre! Ikke knel for dem for å komme deg opp i verden, for da vil du alltids bli rakket på! Det finnes alltids noen som ikke er like trangsynte og som faktisk lever i 2017. Det er de som tviholder på at det som er fint er tynne jenter, men slik er det ikke lengre. Kvinnekroppen er forgudet, å former er i lyset også!

Jeg hadde ikke skrevet dette hadde jeg ikke selv visst at jeg KAN! Det er på tide at folk legger vekk den forbanna tanken om hva som står på vekta vekk! Uansett hvor velstående du er så har du ikke tillatelse til å ødelegge en kvinnes selvtillit!

 

Mitt navn er Christina Lægreid, jeg veier 68 kilo og jeg ELSKER kroppen min!

 

20 kommentarer

Siste innlegg