Ble jeg stripper fordi det var min siste løsning?

Mange i dag har lagt seg et bilde av hvem og hvorfor noen velger å jobbe som stripper. "Det er jentenes "siste løsning" hvis de virkelig har mislykkes med alt annet, tilbakestående eller har ingen respekt for seg selv." Dette er bare litt av hvordan folk ser på folk som jobber i den bransjen. Derfor var det MANGE som fikk sjokk og mistet respekten for meg når det kom fram i lyset at jeg skulle starte å jobbe som stripper.

Jeg var kjent for å være en seriøs og skoleflink pike. Jeg var i arbeidsmiljøet fra jeg gikk på ungdomsskolen og var alltids presis og tok jobben seriøst. Jeg var oppegående og lærevillig, noe som gjorde at jeg ble fort likt og hadde aldri problem med å skaffe meg jobb.

På skolen slet jeg aldri. Jeg hadde 6-er i økonomi og stakk hjem med 5-er i matte på eksamen. Jeg var veldig komfortabel med presentasjoner og hadde nesten aldri manus. Det at jeg viste så mye selvtillit når jeg snakket hjalp meg mye. Jeg var godt likt av både sjefer, lærere og venner. Jeg hadde en lys framtid i møte.

Så hvorfor stripper? "Du kunne jo blitt så mye mer?!" Jeg er ikke ute etter å bli noe mer som ikke går ann å bli med den jobben i tillegg. Jeg gjør ikke dette fordi jeg ikke har respekt for meg selv og kroppen min! Det har jeg virkelig. Det er dans, ikke sex. Det er jeg som er sjefen når jeg jobber, så ingen får gå over mine grenser.

Jeg gjør dette fordi dette er noe jeg synes er gøy. Jeg elsker å danse, er 100% vell med meg selv og kroppen min samtidig som du får et adrenalin som bare gjør at du glemmer alt av problemer. Du lager show, får folk til å le, de kose seg, du får en skikkelig selvtillitsboost og du tjener penger på det. Jeg ble hekta!

Vi har alle sett nakne mennesker, vi har alle en kropp. Kroppen skal ikke være en skam, alle burde føle seg komfortable med kroppen sin på samme måte som jeg. Det åpner sinnet ditt og du får det så mye bedre med deg selv. Alle dømmer meg, men jeg dømmer ingen.

De som blir kjent med meg først og så får vite hva jeg jobber med etterpå får sjokk. Hvorfor? Fordi de har laget seg et bilde av hvordan strippere er som personer. Vi burde slutte å lage oss bilder og dømme hverandre med tanke på det vi har hørt og lest. Gi alle en sjanse til å vise hvem de VIRKELIG er!

8 kommentarer

Siste innlegg