de tok pappaen min….

Jeg glemmer aldri alle de timene vi brukte i bilen sammen når du øvelseskjørte med meg. Jeg følte meg trygg selv om jeg satt bak rattet for første gang, du var jo der. Jeg elsket å se deg smile når jeg fikk det til, det å gjøre deg stolt gjorde dagen min perfekt. Du var forbildet mitt, jeg så alltids opp til deg. Du var seriøs når du måtte, men du var samtidig så trygg og god. Jeg følte at jeg var den heldigeste i verden.

Jeg fikk lov å være med deg til Stavanger en gang for du skulle jobbe med å sette opp brannstiger. Du kjøpte et blad til meg og vi kjøpte oss mat på bakeriet vi elsket. Jeg kunne sitte i bilen uten å bli utålmodig, jeg fikk jo være med deg på jobb. Jeg tror aldri jeg har hatt så latterkrampe som på vei hjem. Du kjørte lenge ved siden av en annen bil der det var 4 kjørefelt slik at jeg skulle bli flau. Du fortalte historier fra når du og mamma hadde kjøreturer. Jeg hadde det alltids gøy sammen med deg. Å det merket folk med alderen også.

Jeg ble bare mer og mer lik deg. Du fikk meg til å få interesse for styrketrening. Jeg fulgte alltids etter deg på sykkelturene når du skulle sykle alle andre plasser enn på veien. Skulle vi velge mellom å sitte på med deg eller mamma i bilen så ville jeg alltids sitte på med deg i den store bilen. Du var rett og slett forbilde mitt.

Tiden flyr og minnene glemmes i hverdagen. I dag minnes slike som deg, men vi feiret aldri denne dagen slik som vi ikke feiret andre høytider som for eksempel bursdag. Denne dagen brakte alle minnene vi hadde sammen tilbake. Dessverre så er det nå bare minner, det gode båndet vi hadde som ingen skulle få ødelegge er ødelagt. Jeg sitter her med tårer i øynene, for han jeg snakker om er ikke den jeg husker lengre.

Det å se alle bildene og gratulasjonene folk legger ut av fedrene sine gjør vondt. Jeg som alle andre elsket papapen min, men pga. en gammel bok så får jeg ikke ha kontakt med ham. Jeg måtte si hade til pappa fordi jeg fant ut at religion ikke var noe for meg. Jeg er så glad for at det er fedre der ute som ofrer alt for barna sine, det varmer utrolig å se. Så jeg oppfordrer alle til å vise hvor mye dere virkelig elsker pappaen deres, denne dagen har de virkelig fortjent. Jeg skulle gjerne ønsket jeg kunne gjort det samme, men…..

RELIGION TOK PAPPAEN MIN IFRA MEG!

22 kommentarer

Siste innlegg