Spørsmålsrunde – Kollektiv

Foto: EgNa Photography

Fordeler med kollektiv?

Fordelene er at det er som oftest rimeligere enn andre bo-typer. Å hvis du er som meg som ikke liker å bo alene så er kollektiv perfekt. Du får nye venner og det er alltids lyd i huset.

 

Ulemper med kollektiv?

Det har veldig lett for å bli rotete, spesielt da på området som kjøkken om en ikke har noe regler og ordning på det. En skal også være obs på å passe litt ekstra godt på tingene sine, for i begynnelsen så kjenner du ikke dem som bor der så godt. Plutselig forsvinner noen klær i klesvasken for eksempel, å da blir det vanskelig å finne ut hvem som tok dem hvis du bor med flere hvor alle nekter.

 

Hvor mange rom er det i kollektivet du bor i?

Litt usikker, for jeg har ikke utforsket hele huset. Men etter det jeg har sett så er det i alle fall 7 rom, om ikke 8.

Er noen av dem du bor med din “type” gutt? Hvis du ser bort ifra at du ikke skal ha noe med dem du bor med.

Mange av guttene jeg bor med er utrolig snille og vi kommer godt overens, men min type gutt er de ikke. Så om jeg hadde møtt dem på byen eller noe slik så hadde det ikke vært noe som hadde skjedd mellom oss.

 

Hvor lenge tror du at du bor i kollektiv?

I alle fall ut dette året. Jeg tenker at jeg bor der så lenge det ikke dukker opp noe bedre. Jeg vil bo her lengst mulig, det er så sentralt samtidig som det ligger litt skjult så blir ikke for mye bråk utenfor om kveldene. Så lenge jeg ikke har planer om å skaffe meg bil så vil jeg ikke flytte på meg. Det å flytte i seg selv er så utrolig stressende, å jeg har brukt så mye tid og penger på å fikse rommet så tanken på flytting blir lenge til. Skal jeg svare i forhold til hvordan jeg tenker i dag så tror jeg at jeg kommer til å bo her til jeg flytter til Oslo.

Hvor mye betaler du i leie?

4300,- hvor strøm og internett da er inkludert.

 

Er det noen du kommer bedre overens med enn andre?

Uten tvil. Det er en del forskjellige personligheter i kollektivet, så ikke alle jeg klaffer like bra med. Noen av dem kommer jeg veldig godt overens med, noe som jeg er veldig glad for. Hadde vært kjedelig å bodd i et kollektiv hvor jeg ikke kom overens med noen.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg