JEG SAVNER Å HA ET NORMALT LIV

Ikke det at jeg er så “spesiell” i forhold til andre mennesker, men det er ikke tvil om at jeg ikke har et normalt liv. Mulig det ser ut som jeg har et såkalt normalt liv, men det er så langt fra hva en kan kalle normalt. Selv så føler jeg dette er et normalt liv nå som jeg er vandt til det, men så fort jeg snakker med andre om det så ser jeg hvor unormalt dette er. Jeg elsker livet jeg har nå, det er det ikke tvil om. Men jeg skal si at jeg av og til kunne ønske jeg hadde det som folk ser på som et normalt liv.

 

Bare slike ting som å dra hjem til foreldrene i helgene for å få mamma sin middag, for så å krangle med søsknene mine om sofaplassene når vi skal se en film. Det å besøke besteforeldre selv om du egentlig vil være med venner, for så å dra hjem 10 kilo tyngre. Bare slike ting som å måtte sende melding til mamma når jeg er framme hvis jeg reiser. Slike småting som folk tar som en selvfølge, å muligens folk tar det som ork også, slike småting savner jeg.

Det er ikke normalt å være 21 år gammel å ikke ha foreldre og besteforeldre i livet. Spesielt ikke å vite at de bare er noen timer unna, men du ikke er en del av livet deres. Det er ikke normalt at du blir sett på som Satan selv av folk som tidligere var dine venner, uten å gjøre annet enn å finne ut av at “hobbyen” deres ikke var noe for deg.

 

Jeg har ikke et normalt liv, det er det ikke tvil om. Men selv om jeg må leve uten dette så betyr det ikke at livet mitt er grusomt. Jeg vil heller si at det er det motsatte, for ingenting gir mer lykke enn å leve det livet en selv ønsker, å vite at de personene en har rundt seg er opprinnelig glad i deg som person uansett hvilke valg du har tatt, å tar i framtiden.

7 kommentarer
    1. Kjære Christina!
      Jeg følgt litt med på deg i sosiale medier den siste tiden. Jeg har tenkt så mange ganger at jeg har lyst til å skrive til deg for å få ut litt frustrasjon. Ikke mot deg, men til deg ❤️
      Jeg er ei jente på 23 år fra Sørlandet, som du kanskje vet er et konservativt sted. Jeg er selv ikke voks opp i et kristent hjem. Men jeg har flere rundt meg som er det. På Sørlandet er det heldigvis ikke like mye jehovas vitne eller smiths venner. Jeg sier ikke at noen er bedre enn andre, MEN!
      Da jeg flyttet til Oslo ble jeg mer å mer interessert i hva egentlig jehovas vitner gikk ut på. Jeg må si jeg virkelig er sjokkert over hvor MANGE som
      Følger denne religionen. At det er 8.3 milioner aktive medlemmer og opptil 20 milioner som møter opp på stevner og samlinger syntes jeg er skummelt. Nå skal ikke jeg kritisere alle som er under jehovas vitner, men dette gjelder en stor del. At noen kan bannlyse sine egne barn fordi barna ikke har samme tro er for meg helt umenneskelig og kaldt!
      Dere barn som er født inn i en familie å blir manipulert til å tro det samme som de gjør tørr ikke gå i mot, for hva skjer da? Jo, da mister du HELE familien din og ALLE vennene dine i dette samfunnet. Og- siden barna som blir født inn i jehovas vitne nesten ikke har venner utenom samfunnet har de ingen andre å gå til. Hvordan er det da «valgfritt» å være med i jehovas vitne? Det vil jeg virkelig ikke si det er. Jeg tror alle mødre der ute vet hvor utrolig sterkt et morsinstinkt er, tenk at du kan være så hjernevasket at du vil velge å kutte ut ditt eget/egne barn fordi de velger en annen vei en deg? Ikke nok med dette er det jo også mange andre ting som jehovas vitne driver med som er helt sinnsykt. Som for eksempel at de nekter å ta i mot blodoverføring.. de vil heller DØ! Enn å ta i mot hjelp. Barna får ikke ferie eller gå i andres bursdager, ikke feiring av jul eller påske. om du kanskje ikke feirer bursdag selv, burde man få velge selv som barn om man vil gå i klassekameraten din eller bestevennen din sin bursdag? Men nei, dere barn under jehovas vitne blir helt skjermet fra dette. Tenk hvordan det føles når alle i klassen utenom DEG får invitasjon til bursdag, hvor du vet det blir godtepose og kake.. hvor utenfor føler du deg ikke da? Når dere blir litt eldre og kanskje vennene dine får seg kjærester eller vil dra på fest må de ungdommene slutte å være med vennene å heller gå dør til dør for å få med flere medlemmer eller informere om jehova. Jeg kunne holdt på i en hel evighet om denne kommentaren.. men det jeg skal frem til her er at jeg er faktisk utrolig imponert over deg, Christina! Du valgte å gå ut av galskapen til tross for at du ville få så mye motstand, miste alle venner og familie 🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼 Jeg vet selv ikke hva jeg skulle gjort uten min familie. Men jeg vet at en familie som ikke støtter deg eller godtar deg for den du er er IKKE en familie! Jeg forstår virkelig at du savner familien din, og at du skulle ønske alt var annerledes.
      Men fy søren så sterk du er. Jeg tenkte også mye på det innlegget du skrev om «hvorfor du valgte å strippe» jeg tror nok dette har mye med å gjøre at du aldri har fått lov til å være deg selv. Jeg er kanskje ikke alltid enig i deg i alt, og jeg syntes jo at det du gjør er litt ekstremt.
      Men, jeg syntes det er så kult at du bare gjør hva du vil. Og jeg dømmer deg på ingen måte 🙂 jeg skulle så ønske at folk kunne stoppe med stygge komentarer mot deg, for det fortjener du virkelig ikke! Du er en utrolig pen jente og ikke minst virker du utrolig smart. Stå på videre, ikke la deg bli spist opp av negative kommentarer eller «venner/familie» som svikter deg. Du trenger gode personer i livet ditt.
      Dette ble en utrolig lang melding, men fikk endelig sagt det jeg ville til deg 🌿👸🏼 Masse lykke til. Ønsker deg alt godt 🌸
      -A

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg