FØRSTE GANG JEG FEIRER JUL

Nå er det ca. 3 måneder til jul, å så fort halloween er over så blir det julen alle sikter øynene mot. Jeg kjenner for første gang at jeg gleder meg til julen og tiden rundt den. Dette blir ikke bokstavelig min første julefeiring, men i forhold til forholdene i fjor så føler jeg ikke helt at jeg kan kalle det en skikkelig julefeiring heller.

 

Selve julaften var rett og slett helt amazing, den glemmer jeg aldri. Det å sitte rundt bordet med tante, onkel, søskenbarn, venner og søsteren min var virkelig en god følelse. Det å pynte juletre, bake pepperkaker, pakke opp gaver og få besøk av nissen, smiler bare av tanken. Når vi dro opp til Gjøvik så var alt bra, men samtidig så var ting ikke så bra innvendig på den tiden.

Jeg blar nedover innleggene mine for å finne ut av hva jeg faktisk skrev om i desember, men jeg finner bare to innlegg. Jeg sa jeg skulle skrive et innlegg om min første jul, men det ble aldri. Jeg skrev i ett innlegg senere at jeg hadde hatt en vanskelig tid i desember, noe som gjorde at bloggen døde en periode. Så nå har jeg bladd gjennom bilder og alt for å finne ut hva som skjedde oppe i hodet til Christina denne perioden. Jeg fikk svar på hva som foregikk, men det er ikke kjekt å tenke tilbake på.

 

Jeg kan beskrive tiden før jul med 3 ord: Depresjon, familiesavn og kjærlighetssorg. Jeg husker jeg virkelig hatet leiligheten jeg bodde i på den tiden, den ødelagte alt av motivasjon til å gjøre noe som helst i livet på den tiden. Det var kaldt, mørkt og alt annet enn hjemmekoselig. Ikke hadde vi noe som helst julepynt, lys eller noe som hadde meg jul å gjøre. Ikke fordi vi ikke ville, men fordi vi ikke trivdes der.

 

Jeg føler at julen er så mye mer enn 24.desember. Det er liksom lys, pynt, juleshopping og gavepakking som gir deg julestemning. Jeg skulle ønske dere fikk vært med meg når jeg feiret min første jul, men samtidig så er jeg glad dere slapp. Jeg føler faktisk at jeg skal feire jul for første gang i år, siden alt var kaos i hodet mitt på den tiden. Å det som er sikkert er at dere skal få lov til å være med meg på ALT!

 

Jeg har lyst til å pynte til jul, jeg har lyst å sitte inne i kulden å spise pepperkaker og drikke kakao, jeg vil på juleshopping for så å sitte hjemme og pakke dem inn med julemusikk i stua. Alt dette vil jeg oppleve, å jeg vil dele det med dere! Blogg-innlegg, YouTube-videoer, Instagram, you name it!

DENNE JULEN SKAL IKKE ØDELEGGES, DEN SKAL FEIRES!

5 kommentarer
    1. Det er som å lese om meg selv. Haha, det er godt det er flere enn meg. Mannen min flirer litt av meg fordi jeg har allerede begynt å tenke jul, man hallo han har jo feiret jul hele livet, hos meg har det vært de siste 8 årene. Jeg vet ikke med deg men kanskje vi kunne ha møttes en gang du og jeg, tatt en liten fr juls kos. Jeg bor jo ikke så langt unna. Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg