jeg så og hørte foreldrene mine!

Det er faktisk for godt til å være sant. Jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje så tidlig, spesielt ikke nå som jeg i tillegg fikk mensen og humøret svinger på 2 sekunder. Jeg hadde som sagt søsteren min Melissa på besøk, noe som også innebærer at det er stor sjans for at jeg får høre stemmen til foreldrene mine gjennom oppholdet. Det skjedde. Jeg så også videoer av dem på Snapchat, hvor de ser helt like ut som for rundt 1. år siden da jeg så dem.

 

Som oftest har jeg kjent et stikk i magen av å se og høre dem, å i etterkant har jeg kunnet følg meg så forlatt. Dette er jo helt normalt i en slik situasjon. Men! Denne gangen kjente jeg absolutt ingenting. Ikke noe savn, lengsel, glede, sorg eller smerte. Absolutt ingenting.

 

Det var som å se på hvilke som helst person som hørte til fortiden. Selvfølgelig en utrolig rar følelse, men samtidig så utrolig god! Jeg føler at jeg har fått tilbake makten over mitt eget liv.

Jeg vet at det er så mange der ute som går gjennom det samme som jeg går gjennom, å ikke alle har folk som de kan lene seg til. Vi har grupper som Hjelpekilden som står klar for å støtte, men selv så slet jeg med å kontakte slike organisasjoner. Det hørtes skummelt ut syntes jeg. Tenker du det samme?

 

Har du brutt ut av en religion og står alene? Føler du at du skiller deg ut fra alle andre og synes dette er vanskelig? Trenger du noen å snakke med, noen som har vært der du er? Jeg vil med glede være den som lytter, den som er oppriktig interessert i å hjelpe deg. Send meg gjerne en mail på [email protected]. Jeg vet hvordan der er å stå alene, hvordan der er å ikke bli akseptert, bli hatet for alt en gjør og forlatt. Heldigvis så hadde jeg noen å gå til, noe ikke alle har. Derfor vil jeg stå opp for deg om du lar meg!

 

SAMMEN ER VI STERKERE

5 kommentarer
    1. Jeg ei venninne av meg som er med i hjelpekilden og hun oppmuntret meg til å bli med men noe hindrer meg. Nå har jo jeg ikke den samme settingen som deg, siden min mamma trosser trosvennene sine og de eldste å har kontakt med meg men det er jo en undertone hos henne som skal liksom gi meg dårlig samvittighet. Men jeg kjenner på det at jeg egentlig er ganske så venneløs når jeg ikke er med i menigheten lengre. Det er tungt. Syntes du er kjempemessig som vil støtte de som går ut av menigheten enten det er ” vår menighet” eller andre. Stå på.

    2. Jammen er du sterk. Fantastisk at du vil hjelpe andre. Jeg støtter barna mine 100 prosent uansett. Håper søstrene dine tar til fornuft og går imot foreldrene deres. Så kan de sitte der alene og vente på dommedag. Gudd løck!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg