5 dager uten mat: slik gikk det!

God morgen snupper! 

 

Da var det endelig ny uke, noe som også betyr at jeg går tilbake til en normal hverdag med vanlig mat. Nå varte denne kuren i 5 dager, så allerede fra lørdagen så fikk jeg kost meg med skikkelig mat som faktisk kunne tygges. Dette innlegget skulle egentlig bli lagt ut i helgen, men ettersom helgen gikk alt annet enn som planlagt så kommer det ut nå.

 

Mange har nok mange spørsmål i forbindelse med denne dietten/kuren/cleansingen. Derfor tenker jeg det er lettest om jeg tar å lager dette innlegget som en Q&A: 

 

 

Hvor fikk jeg tak i juice-ene?

The Juicery.

 

Hvor mye kostet kuren? 

2249,- for 5 dager, 1349,- for 3 dager og 449,- for 1 dag. 

 

Hvor mange skal en drikke i løpet av én dag?

Jeg skulle drikke 6 juicer i løpet av 1 dag, og dem jeg drakk var: The Beet, Botanica, The Hulk, The Rookie, Chocolate Dream og Aquarius. 

 

Hvor mange kalorier fikk jeg i meg i løpet av én dag?

Det er 3 forskjellige kurer: grønn( 1300kcal), grønnere(1000kcal) og grønnest(700kcal). Selv så lå jeg på rundt 1000 kalorier.

 

Hvordan var energinivået mitt i løpet av kuren?

Det var faktisk ikke særlig forskjell. Nå er jeg jo ikke så særlig aktiv ettersom jeg ikke kan, men jeg kunne merke at dager hvor jeg gikk mye så kunne jeg bli litt sliten om det gikk alt for lang tid mellom juicene. Utenom det så gikk det utrolig fint. Om jeg hadde vært i min normale aktivitet med trening og jobb så hadde nok ting vært en god del annerledes tror jeg. 

 

 

Merket jeg at energien sank?

Faktisk ikke! Jeg koste meg faktisk med kuren. 

 

Var det vanskelig?

Det var vanskelig om jeg hadde mat i hus og i slutten når jeg visste at det bare var en natt til før jeg kunne spise. Det var ikke umulig, men det kunne være vanskelig til tider. 

 

Spiste jeg noe som helst i løpet av disse dagene?

Første dagen så spiste jeg en taco lefse i tillegg ettersom jeg hadde rester nok til en, å jeg følte ikke for å kaste mat. Jeg hadde også 2 bananer i løpet av dagene som jeg spiste på tirsdag og torsdag. Hadde det ikke vært for at jeg hadde dette i hus så hadde jeg nok ikke spist noe annet utenom juicene. 

 

Beste og verste med opplevelsen?

Beste var nok at jeg slapp valget med hva jeg skulle spise til hvert måltid. Det verste var uten tvil å gå ute i gatene og merke at luktesansene forsterket seg når jeg for eksempel gikk forbi et bakeri med lukten av nybakte skillingsboller. 

 

 

Hva var den største forandring etter kuren?

Det var nok magen. Den ble mye mer flat og markert.

 

Hvor mange kilo gikk jeg ned?

jeg gikk ned 4 kilo på disse 5 dagene. 

 

Kommer du til å gjennomføre denne kuren igjen tror du?

Ja det kommer jeg nok til å gjøre. Jeg har utrolig lyst å prøve kuren igjen, hvor jeg da ikke spiser noe som helst og tester den grønneste kuren. Det er mest fordi jeg har lyst å kunne gå den 100% gjennomført, noe jeg denne gangen ikke greide. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg