5 GRUNNER TIL Å FLYTTE TIL BERGEN

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har gjort like mye mens jeg har vært i Bergen som sist gang jeg var her. Jeg vet faktisk ikke hvorfor, men jeg har rett og slett bare villet slappe av og fokusere på jobb mens jeg har vært her. Det å snu opp – ned på døgnrytmen merker jeg at påvirker energinivået mitt på dagtid.

Men til tross for at jeg ikke har vært så mye ute denne gangen så elsker jeg byen minst like mye som sist gang. Jeg er faktisk ganske seriøs når jeg tenker på å flytte hit når jeg slår meg til ro. Her er nemlig 5 grunner til at jeg elsker byen og kunne flyttet hit:

Sentralt til naturen: Dette er kanskje noe jeg elsker mest med byen. Jeg var en tur opp Stoltzen og Fløyen sist gang jeg var her. Jeg har siden jeg var liten alltids hatt et utrolig godt forhold til naturen, den gjør meg så rolig. Så det at en har så lett tilgang til naturen og turstier fra sentrum er et stort pluss.

Ikke for mye folk: Det er ikke like travle gater som i Oslo til tross for at det er mye folk i Bergen også. Ikke er det like bråkete heller ettersom Oslo er et stort byggeprosjekt. Jeg hadde nok slappet mye mer av her enn om jeg skulla hatt barn som vokste opp i Oslo.

Utsikten fra Stoltzen.

Hjemmekoselig: Byen har et særpreg. Gamle bygninger, kaien og hvordan byen generelt er laget. Det er en ganske koselig by selv om den er stor.

Dialekten: Kunne ikke unnlate å ta denne med inn. Det er ikke tvil om at jeg elsker dialekten her, da spesielt på menn.

Mulighetene er like store: Det er ikke slik at det hadde vært vanskelig å verken blogge eller strippe om jeg hadde flyttet hit. Byen har allerede mange som har en jobb innenfor blogg og sosiale medier, å strippeklubb er det også i byen.

xoxo ♥

2 kommentarer
    1. Kanskje du skal bevege deg litt ut av sentrum? Ta tbanen til frognerseter, evt Østmarka, øyene i Oslofjorden mm? Nydelig!!! Oslo har mye oppussing nå pga at trikkeskinner må byttes. Men de er snart ferdig. Oslo har det beste klimaet, den kjedeligste dialekten og det beste tilbudet på alt! Om en flytter ut til forstedene som Nordstrand , Røa, mm. Er det som små byer hvor du kjenner naboene, engasjerer deg i nærmiljøet og barnas aktiviteter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg