5 grunner til å være Jehovas Vitne

Dette er en overskrift som jeg tror få hadde sett kommet. Det var faktisk ikke så lett heller å komme på noe possitivt om den religionen etter alt jeg har vært gjennom, men når jeg tenker nøye tilbake så var det noen ting som var bra med religionen.

Samhold: Det er kanskje det mest possitivet med religion generelt, samholdet. De er kanskje ikke dem du hadde valgt som venner hadde du møtt dem en anen plass, men når du går i en menighet som du er knyttet til så blir dem som er i menigheten din dem som du knyttes til. Dere lever alle for samme mål og har i alle fall en ting som dere deler til felles.

Rutiner: Dette er kanskje det mest possitive med religionen, jeg fikk utrolig bra studie rutiner. I tillegg til vanlig skole så måtte jeg forberede meg til møter 2 ganger i uken med å studere, lese og finne svar til det vi skulle gå gjennom. Jeg måtte også legge av tid til lesing av bibelen, bladene vi gikk med fra dør til dør og andre bøker som stadig kom nye.

Håp: For mange er det noe dem trenger i livet, noe å leve for – et håp. De håper på noe mer etter døden, å det får du i denne religionen. Du får et håp om å se dem du har mistet og at du skal få leve evig, så dette er nok noe alle skulle ønske kom til å skje.

Sosiale sammenkomster: Kjekkeste med religionen som jeg kan huske. Vi hadde årlig store stevner for flere tusen samles i forskjellige byer, hvor vi da reiste hver sommer nesten til Bergen for dette stevnet. Det var et 6 timers langt stevne med taler fra mange forskellige, så var det pause midt i programmet som var desidert det kjekkeste. Kle seg i fine kjoler og titte på kjekke gutter i dress i pausen 😉

“Venner” over hele verden: Det er mange som besøker andre menigheter i andre land mens de er på ferie. Det er et bror- og søsterskap som gjør at uansett farge, utseende eller rase så er du alltids velkommen til å besøke andre Jehovas Vitners menighet. På den måten kan du møte folk med samme håp og som kanskje blir en god venn.

Så det er noe possitivt med religionen også, det er det ved alle religioner. Men da er det å veie disse possitive sidene ved de negative og se hva en ender opp med da. For å si det slik så kunne jeg ikke ta possitive og negative sider i ett innlegg…

 

4 kommentarer
    1. Jeg vil bare slenge inn en rask korrigering på det du skriv. Jehovas vitne er ingen religion, det er en -religiøs sekt-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg