5 ting jeg vil oppleve i Oslo

God kveld. 

 

Litt sen oppdatering, men jeg har hatt tankene mine alle andre plasser enn hvor virkeligheten er. Så mens jeg har drømt meg bort i en verden jeg nå bare kan drømme om, så har jeg tittet litt på hva Oslo har av skatter. Plasser jeg har lyst å oppleve, se og smake. Jeg fant utrolig mange plasser som jeg ikke engang visste om, samtidig som jeg så plasser som jeg alltids har hatt lyst til å oppleve. Derfor har jeg valgt ut mine 5 favorittplasser som jeg forhåpentligvis får opplevd i løpet av ikke alt for lang tid: 

 

1. Brunch hos Miss Sophie.

Er det en plass jeg kunne tenke meg å dratt en søndags morgen for en sen frokost med venninner så er det uten tvil her! De har brunch på søndager fra 11:00-18:00, å det de serverer ser fantastisk ut! 

2. Ballettforestilling på Operaen. 

Skulle det ha seg slik at Operaen arrangerer en ny forestilling med Svanesjøen så er jeg uten tvil en av de første som kommer til å bestille billetter. Dans har vært en del av livet mitt siden jeg var liten, så det å kunne se en forestilling hvor dans forteller historier hadde uten tvil gitt et stort inntrykk på meg!

3. Drinker hos Magic Ice Bar.

Denne baren er uten tvil en av de kuleste barene jeg så langt har hørt om! Det sies at til og med glassene er laget av is. 

4. Omvisning på slottet.

Jeg har alltids hatt lyst til å se med mine egne øyner hvordan det ser ut inne på slottet, hvordan de bor der. Det er helt utrolig i seg selv at det er hjemmet til noen, samtidig som det er et så mektig hus. 

5. Middag på Maaemo.

Denne restauranten er den eneste i hele Norge med over 1 Michelin stjerne, da de har fått hele 3 stjerner. Selv om ikke rettene er de største, så hadde jeg elsket å kunne smake på disse rettene. Det er jo ikke uten grunn de har fått disse stjernene, så det må være noe som skiller dem ut fra alt annet i Norge. 

Har du opplevd, sett eller smakt noe av dette? 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg