Birgitte Tengs

 

Så utrolig fort dagene har gått etter jeg kom hjem fra Bergen. Ikke nok med at de har gått fort, men det har vært noen utrolige rare dager hjemme. Alt føles som en drøm, å at jeg nå begynner å våkne til livet. Etter jeg kom hjem så har jeg hatt noen utrolige intense drømmer hver natt, hvor jeg kan huske alle når jeg våkner. Første natten var moren min i drømmene mine sammen med både eksen min og en annen som betydde utrolig mye for meg som jeg måtte kutte kontakten med. Natten etter dukket både faren min og onkelen min i drømmene mine etterfulgt av en som jeg har tenkt mye på de siste dagene neste natt. 

 

Disse drømmene har rett og slett slitt meg helt ut. Jeg har sovet opp til 16 timer, å når jeg har vært våken så har jeg bare ligget i sengen å sett på dokumentarer. Det stemmer, jeg er blitt helt hektet på dokumentarer om ting som har skjedd i Norge. Jeg så dokumentaren Hvem drepte Birgitte? på en kveld, å det var en spesiell grunn til at jeg valgte å starte med akkurat denne. 

 

 

I midten av 10.klasse (Slutten av 2012, begynnelsen av 2013) valgte foreldrene mine å flytte til Kopervik. I den sammenhengen valgte jeg å bytte skole, til tross for at det bare var et halvt år igjen. Det jeg fant ut i etterkant var at det bare var 5 minutter gange fra huset mitt til der Birgitte Tengs ble funnet drept. På den tiden så tenkte jeg ikke så mye på det, for det var så lenge siden. Jeg visste ikke nøyaktig hvor minnesteinen var engang, men jeg visste sånn ca. hvor, så hver gang jeg gikk eller syklet forbi så så jeg inn mot der det hadde funnet sted. 

 

Det var utrolig spesielt å se denne dokumentaren for det var utrolig mye jeg ikke visste når jeg bodde der som jeg nå fant ut av. Ting som at jeg bodde rett mellom foreldrene til Birgitte og foreldrene til fetteren som ble dømt skyldig, for så å bli frigjort. Det å vite hvor alle plassene de filmet var, å hvordan Kopervik var på den tiden. Dette var en dokumentar som virkelig slukte meg, for det at de ikke har funnet gjerningsmannen enda er skikkelig frustrerende. 

 

 

Det er grusomt å tenke over at noen er blitt brutalt drept der jeg gikk nesten hver eneste dag. Hva fikk det til å bli akkurat henne? Hvordan ble utfallet så brutalt? Hva var egentlig planen til morderen fra starten? Hvor er han den dag i dag? Alle disse spørsmålene lurer jeg på like mye som sikkert en hel del andre. 

 

En ting er sikkert. Jeg vil anbefale alle å se denne serien på TV 2 Sumo. Jeg elsker å se trash TV som Kim Kardashian, Bloggerne, Real Housewife osv. men det gir meg ikke noe tilbake på samme måte som denne serien. Det å få høre saken fra de som opplevde den gjorde så inntrykk på meg, å jeg satt igjen med så mye mer. Dette er en historie som kommer til å følge Norge i alle år, i håp om at den en gang blir løst.

 

Til slutt vil jeg kondolere til foreldrene og Birgittes nærmeste som har måttet gått gjennom denne tragedien. Ingen fortjener å oppleve noe slik. Jeg ønsker dem det varmeste av støtte og kjærlighet fra hele landet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg