BURSDAG UTEN GAVER

Foto: Egna Photography

 

Tenk at i morgen er det bursdagen min av alle ting! Jeg merker enda at jeg ikke er vandt til å ha bursdag, å det kommer nok alltids til å være noe ekstra med det for min del. Jeg føler ikke at jeg er noe kravstor når det kommer til bursdagsfeiring, for så lenge jeg er blant dem som faktisk er glad i meg for den jeg er så er jeg mer enn fornøyd. Jeg har ikke dette behovet for gaver egentlig, fordi jeg føler at dette ble litt ødelagt når jeg gikk på skolen. Jeg gav jo ikke gaver til noen på bursdagen deres ettersom jeg ikke kunne, å det forstod dem etter hvert. Det igjen fikk meg til å høre om presset for å kjøpe gave bare fordi de var invitert i bursdagen, samtidig som jeg hørte klagene fra bursdagsbarnet om hvordan den ene gaven var skuffende. 

 

Jeg vil ikke at det skal være slik når jeg har bursdag. Det går helt fint for min del om jeg ikke får gaver, for det er ikke det som teller. En gave viser ikke hvor mye en betyr for den andre, i alle fall ikke når de føler presset på å kjøpe fordi det er dagen din. Jeg elsker å få gaver, ikke misforstå. Det er bare det at det er spesiell dag de MÅ gi. Jeg elsker å få gaver når personen gir meg gaven fordi h*n faktisk selv følte for å gi meg en uten noe mål med det. 

 

 

Jeg føler at det er veldig mye fokus på å gi noe bra, for så å forhåpentligvis få noe bedre tilbake når du har bursdag. Bare jeg som har oppfattet det slik i tilfeller? Selv så har jeg alltids elsket å gi, men det fordi jeg har kunnet gi når jeg selv ønsker. Det er ikke et press om at du må gi da eller da selv om du på den tiden ikke har pengene som strekker til. 

 

Selvfølgelig så er bursdagen en spesiell dag, men for min del er det mer enn nok å bare samles for å nyte dagen med dem som jeg er glad i. God mat, mine nærmeste og null stress, det vil jeg si er en perfekt bursdag. Mange vil kanskje se på dette som en kjedelig bursdag for dem som ikke har så mange venner, men da kan jeg godt bli sett på som den kjedelige. Mange venner er det jo ikke tvil om at jeg ikke har ettersom jeg mistet alle i barndommen min så fort jeg gikk ut av religionen, men jeg har de viktigste. 

 

Hvordan liker du å feire bursdagen din? 

 

xoxo ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg