Derfor dropper jeg skolen

 

Hvorfor skulle jeg egentlig gått på skole er mer spørsmålet – for jeg får ikke bruk for noe av det jeg lærer der i min hverdag. Den hovedsakelige grunnen til at jeg meldte meg på skolen i første omgang var fordi jeg var lysten på å lære, samtidig som jeg tenkte at det kunne være en bra måte for meg å komme meg ut blant folk. Det som jeg ikke tenkte på at all den tid jeg bruker på å lære og studere er tid jeg kan bruke på å lære og studere ting som jeg faktisk får bruk for i min hverdag. 

 

Det er utrolig mye tid og penger jeg hadde måtte investert om jeg skulle på skole, å jeg hadde gått ganske langt ned i lønn for egentlig ingenting. Så i stede for å kaste et år bort på skole så ønsker jeg å bruke dette året på å bygge meg og mine evner til å jobbe med det jeg elsker. 

 

 

Jeg er vell det en kan kalle en drop-out elev. Selv så droppet jeg ut bare 4 måneder før jeg kunne gå opp til fagprøve, noe som mange vil se på som idiotisk. Grunnen til at jeg gjorde dette var rett og slett fordi jeg var i en jævlig situasjon på jobben som lærlig som gjorde at jeg ikke kunne jobbe der mer. Det som var overraskende var at opplæringskontoret ikke hjalp med å finne ny læreplass, men de avsluttet kontrakten som om jeg ikke hadde noe annet valg enn å gi opp. 

 

Jeg hadde aldri noe bra opplevelse av opplæringskontor, å tanken på å oppsøke et annet i Oslo for å fullføre er noe jeg aldri kommer til å gjøre. Jeg skal heller være den uten utdannelse som faktisk kom seg opp og fram allikevel! Nå tjener jeg mer enn både leger og meglere, så utdanning er ikke alt. 

 

 

Mulig mange tenker jeg er dust som dropper skole, men det er nok personer som tror at du må ha utdanning for å lykkes i livet. Hadde jeg gått på skole så hadde jeg både mistet flere timer av dagen og 65 000,- som jeg kunne brukt på det jeg driver med nå for å bygge meg selv og firmaet mitt opp. Tenk hvor mye bra jeg kunne kjøpt for 65 000,- til både YouTube, Bloggen og livet generelt. De pengene går heller rett inn på sparekonto til leilighet 😉 

 

 

xoxo ♥

3 kommentarer
    1. Du er rå! Jeg er sikker på at du kan komme mye lengre enn du allerede har gjort, til og med uten skole! 👏👌

      1. Tusen hjertelig takk Marthe! Ja, om jeg kan holde på med det jeg elsker og inspirere, samt leve av dette i stede for å bruke masse tid på skole så hadde jeg elsket det <3 Det å skrive til dere er noe av min største passion <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg