Derfor var ikke jeg russ

 

Selv så var det aldri et spørsmål for meg om jeg skulle bli russ eller ikke, det var bare bestemt på forhånd at dette var noe jeg aldri skulle oppleve. Det var egentlig så utrolig mange forskjellige grunner til at jeg valgte å ikke være russ. Hovedgrunnen var selvfølgelig at jeg var Jehovas Vitne på den tiden, noe som ikke matcher godt med russetiden som bare handler om alkohol, sex og rølp. Jeg kunne jo bare ta 10% av knutene uansett. 

 

Heldigvis så var det ikke mange av venninnene mine som var russ heller ettersom vi alle var ute i lære på den tiden. Jeg var også ganske så fokusert på treningen på den tiden, så tanken på å ødelegge rutinene mine for russetiden var bare noe som jeg ikke følte behov for. Mitt fokus på den tiden var ikke å drikke, feste og mekke gutter, jeg hadde faktisk aldri drukket meg full engang på den tiden. Jeg fokuserte heller på å jobbe og trene, samtidig som jeg skulle være så flink innenfor den religionen da. 

 

 

Om jeg angrer meg den dag i dag på at jeg ikke var russ? Nei. Jeg husker når SKAM kom ut at jeg da angret meg litt og skulle ønsket at ting var annerledes, men det var bare midlertidig. Jeg har ingen følelse av at jeg gikk glipp av noe som helst, å mistet jeg sjansen til å møte drømmemannen min i fylla så går det helt greit. 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Var ikke søsteren din russ? Og hvis hun er jehovas, kan hun fortsatt drikke, ha sex, osv?
      Ikke vondt ment, men dere er jo ikke redde for å by på dere selv på Instagram osv

    2. Russetiden består av mye mer. Det består av vennskap , opplevelser og å bli kjent med seg selv. Jeg husker russetiden som en viktig del i livet mitt. Jeg var ikke kristenruss, men festet med måte. Men kongeparken og samhoødet var helt fantastisk. Syns det er synd at russen får så mye pes. Det er første steg ut i voksenlivet. Men alle er forskjellige.

      1. Ja det er selvfølgelig så mye mer enn bare sex og alkohol, men det er veldig mye fokus på dette den dag i dag. Alle opplever russetiden forskjellig, å noen er bedre enn andre når det kommer til å oppføre seg. Dessverre er det noen som ødelegger ryktet for alle andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg