DETTE SKAL JEG PÅ 17.MAI

 

17.mai, dagen hvor hele Norge er våken før solen er stått opp. Feirer egentlig Jehovas Vitne 17.mai? Nei det gjør dem ikke. Så det stemmer, jeg har aldri gått i tog eller sett et 17.mai tog i hele mitt liv. Eller, det var fram til i fjor når jeg skulle komme meg hjem etter en heftig bursdagsfeiring dagen før. Dagen hele Stavanger var i gatene, det var dagen hvor jeg skulle komme meg hjem med walk of shame nesten skrevet på pannen. Husker jeg bare ville hoppe i en taxi å forsvinne fra mengden, men selvfølgelig gikk ikke det ettersom alle gatene var stengt pga tog…

 

I år blir det annerledes. Ingen hangover, walk of shame eller tog for den slags skyld. Jeg drar nemlig til Gjøvik i morgen for å både ferie bursdagen min og 17.mai. Jeg ser virkelig fram til noen dager fri sammen med familien min og rolige omgivelser. Jeg har hørt rykter om at Oslo er helt utrolig på 17.mai, men samtidig så frister det lite å være vitne til alt spetakkelet ettersom jeg ikke kjenner så mange her enda. Jeg like ærlig talt ikke store mengder mennesker, da foretrekker jeg heller å ha en champagne frokost og kos hjemme med nære. 

 

 

Når det kommer til det så liker jeg jo å kle meg fint på 17.mai, men siden jeg aldri har eid en bunad så må jeg finne på noe annet. Jeg har en regel når jeg skal velge klær til 17.mai, det må være rødt, hvitt eller blått. I fjor overrasket jeg med en rød latex kjole når vi dro ut på kvelden, men i år tenkte jeg å kjøre en mer clean stil. Det går i hvitt, men hvilke av kjolene likte dere best? 

 

 

Hva foretrekker du på 17.mai, kjole eller bunad? 

 

xoxo ♥

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg