En ny og bedre hverdag

God morgen snupper. 

 

Ny uke, nye muligheter. Jeg ligger nå ute og nyter solen i skrivende stund, ettersom det er nydelig vær i dag. Overraskende nok så har jeg både fått trent, handlet og dusjet, noe som er overraskende ja med tanke på at jeg normalt pleier å våkne 1-2 om ettermiddagen. Heldigvis så var jeg flink å la meg relativt tidlig slik at det var lett å komme seg opp av sengen. 

 

I det siste har jeg hatt utrolig stor interesse for både å lære mer og bidra mer når det kommer til å ta vare på kloden vår. Jeg satte meg frivillig ned å så på en 50 minutters lang video om havet, å hvordan det blir ødelagt av plast. Jeg ville si denne videoen for å få den ekstra motivasjonen til å bli flinkere på sortering og kjøpe mindre plast generelt. Blue – Et hav i krise heter filmen, å den vises på TV2 Sumo. Det skulle ikke mer til for å overbevise meg. 

 

 

Så når jeg var i butikken for å handle mat inn til uken så var det visse ting jeg gjorde annerledes:

 

♥ Jeg droppet plastpose på frukt og grønt. Alt jeg handlet har uansett skall rundt seg, så plastpose er ikke nødvendig engang. Jeg droppet også å ta plastpose over brødet. 

 

♥ Jeg velger produktene du kan kjøpe i løsvekt i stede for dem som har emballasje. Som oftest så er også disse produktene billigere, så her er det vinn-vinn. 

 

♥ Jeg skulle kjøpe meg handlenett, men dessverre så hadde de ikke flere igjen. Som oftest pleier jeg å ta med egne poser, rett og slett fordi jeg har en haug hjemme også. Ettersom jeg har blitt flink til å sortere så ser jeg at jeg har utrolig lite restavfall, så jeg får ikke bruk for handleposene. 

 

 

Jeg har også begynt å kutte ut kjøtt mer og mer. Det mer for helsen, men det å vite at det også er masse andre positive ting med å kutte ut kjøtt hjelper på. Jeg har ikke funnet den ene videoen som forvandlet meg, å som fikk meg til å aldri ville røre kjøtt igjen. Det er mer bare det at jeg er litt lei kjøtt, å jeg ønsker å leve grønnere. 

 

Jeg har utrolig lyst å prøve meg som vegetarianer, å det er ikke mye jeg føler jeg må kutte ut for å bli det. Jeg prøvde idag å bytte ut melk med havremelk i kaffen, å det funket egentlig ganske bra. Samtidig så kjente jeg at jeg ikke hadde trengt egget, for bare avokado, salt og pepper var utrolig digg. 

 

Kom gjerne med dine tips både når det kommer til ting jeg kan gjøre for å hjelpe til med å redde kloden vår, å når det kommer til et grønnere liv. Jeg har lyst å gjøre alt jeg kan for å være med å bidra, men jeg merker at jeg ikke har mest kunnskap om emnet, noe som gjør at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte. 

 

xoxo ♥

8 kommentarer
    1. Prøv Oatly som heter I kaffe! den er enda bedre enn vanlig oatly i varme drikker.

      Om du vil se en video som gjør at du ikke vil spise kjøtt, kan du se Earthlings på youtube, men den er ganske fæl å se

      1. Eg så faktisk den i butikken, så skal kjøpe den også neste gang!:D

        Ja har hørt at de videoene som får folk til å stoppe å spise kjøtt er fæle, men jeg tror det er det jeg trenger for å virkelig forstå alvoret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg