Fra bibelleser til nakenmodell

Reklame | Vi Menn+

Jeg husker det som om det var i går, men samtidig så er det livet så uvirkelig at jeg føler det bare var en drøm. Bibelen som alltids lå i nattskuffen sammen med alt annet bibelsk litteratur som skulle leses gjennom den kommende uken. Jeg startet og avsluttet dagen med å lese i bibelen, for å en dag kunne si at jeg har lest hele bibelen. Jeg kom langt, men jeg kom meg aldri gjennom hele nei.

 

Bare noen år senere så er denne jenta som virkelig innviet livet sitt til Gud, hun er avbildet naken i et magasin som vises over hele Norge. Selve dette er en stor kontrast i seg selv, men det er noe som sjokkerer meg mer enn selve forandringen av livsstil. Det er hvordan jeg innvendig føler meg. Det er rart å kunne si at jeg er mer lykkelig nå enn det jeg var da. Eller, er det egentlig så rart?

 

Jeg gikk fra å leve et liv hvor jeg aldri følte jeg nådde opp til forventningene. Jeg følte at selv når jeg gjorde det bra så kunne jeg gjort det bedre. Jeg gjorde kanskje dem rundt meg glad og fornøyd, men selv så lengtet jeg enda etter den følelsen av å kunne senke skuldrene og være komfortabel med slik jeg hadde det. Sleppe jaget etter å bli likt av alle, være det gode forbildet i menigheten.

 

Svært sjeldent forstår mine valg av yrker, hvordan jeg greier å gi så mye av meg selv og min kropp. Men det er det jeg elsker, å kunne gjøre akkurat det jeg har lyst til. For meg så er det ikke en skam å vise kropp, uansett form. Kropp for meg er kunst, å den type kunst skal ikke måtte gjemmes pga. visse personer ikke liker den type kunst. Jeg har faktisk tatt imot den muligheten jeg har ved å kunne tjene penger på mitt eget kunstverk, å jeg har aldri hatt det bedre. Jeg kan faktisk kalle meg selv lykkelig!

(Dere kan kjøpe magasinet online HER om dere ønsker å se resten av bildene)

 

6 kommentarer

Siste innlegg