Hvem har jeg egentlig kontakt med etter jeg brøt ut av Jehovas Vitne?

God kveld snupper.

Hvordan har uken deres så langt vært? Selv så kom jeg meg både tidlig opp og rundet av en spinning time som en start på uken. Ganske deilig å være i aktivitet igjen til tross for at det ikke er så mye øvelser og treningsmetoder jeg kan gjøre enda. Det merkes at det er lettere å stå opp nå som vi er to om det.

Når det faktisk kommer til det med meg og søsteren min når det gjelder kontakt så tenkte jeg å gi dere en liten oversikt over hvem jeg faktisk har kontakt med og grunnen til at jeg ikke har kontakt med de andre. Som mange vet så brøt jeg ut av religionen Jehovas Vitne, noe som førte til at jeg mistet kontakten med så og si alle som var innenfor.

Siden jeg var døpt for så melde meg ut av religionen så er regelen slik at alle innenfor religionen som er døpt bør holde seg helt borte fra meg. Det er nesten så gale at de ikke kan si hei til meg engang om de ser meg på gaten, selv om det skulle være familie jeg hadde møtt på. Så det igjen betyr at jeg mistet kontakten med 80% av familien min når jeg meldte meg ut.

Jeg har ikke kontakt med foreldrene mine, besteforeldrene mine fra begge sider, barndomsvenner innefor, nesten alle søskenbarna, tantene og onklene mine som enda er innenfor. De eneste jeg enda har kontakten med er søstrene mine og tanten, onkelen og søskenbarna mine som bor i Gjøvik og som selv meldte seg ut fra religionen for rundt 11 år siden.

Nå hadde ikke jeg verdens største familie heller, så det skal sies at når jeg gifter meg så kommer faktisk 6 av 18 av min nærmeste familie til å dukke opp ;p 1/3 er ikke å klage på med tanke på at det dessverre er mange som melder seg ut og sitter igjen med 0…

xoxo ♥

 

2 kommentarer
    1. Heisann, lurte på hvorfor det har seg slik at søstrene dine har lov til å ha kontakt med deg. Da tanker jeg siden de fortsatt eg medlem av jehovas.
      Ønsker deg alt fint og håper du når langt 😄

    2. Stå på Christina. Johas vitner er noe har og jævelskap. Jeg jobber med din pappa, men har lyst til å snakke med om alt jævelskap han holder på med. De har blitt hjernevasket alle ihop. STÅ PÅ

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg