Jeg var gravid!

Det er ganske så sykt å tenke på. Jeg tror ikke helt jeg skjønte at jeg var det før bare noen uker siden, ettersom jeg ikke tok noe vanlig abort eller noe slik. Ikke fikk jeg det 100% bevist heller gjennom en graviditetstest, men jeg er 90% sikker på at jeg var gravid når jeg tenker tilbake på det.

 

 

Jeg hadde som vanlig sluttet på pillen, å det 2 uker før jeg skulle til Tyrkia for å operere. 2 uker senere sto jeg ovenfor legen i Tyrkia med spørsmål om min siste menstrasjon som var nesten 2 måneder siden. Det endte opp med at jeg måtte signere og skrive under på at jeg forstod risken med å operere ettersom om jeg skulle være gravid så mister jeg barnet under operasjonen.

 

 

Det høres ganske brutalt ut, å miste barnet. Nå vet jo alle hva valget mitt var, å jeg tror det er like greit at jeg aldri 100% kommer til å vite om jeg var gravid eller ikke. Det er nå ikke å legge skjul på at det var ganske så sikkert at jeg var det, ettersom jeg alltids har hatt en regelmessig menstrasjon. Om jeg hadde visst eller ei så hadde jeg selvfølgelig ikke beholdt den, men den episoden har selvfølgelig strammet meg opp når det kommer til prevensjon.

 

xoxo ♥

6 kommentarer
    1. Dersom barnet (fosteret, når det er snakk om under 2 mnd) hadde mistet livet under narkosen/operasjonen, hadde du trolig opplevd en spontanabort. Det innebærer som regel ekstremt mye smerte og blod, og du ville mest sannsynlig også sett antydning til et foster komme ut. Et foster kan ikke bare ”forsvinne” fra kroppen, og føre til at du plutselig ikke er gravid lengre.
      Det er i midlertid noe som heter ”missed abortion”, hvor fosteret dør, men uten at kroppen frastøter seg det. Har du ikke blødd noe etter operasjonen, bør du virkelig undersøke om du bærer på noe. Har du kun hatt en vanlig blødning, har du trolig ikke vært gravid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg