Livet er for kort til å hate jobben din…

Ingenting var så godt som dagens powernap! Det er så rart hvordan en sover så utrolig mye bedre om dagen enn natten, det føler i alle fall jeg at jeg gjør. Skulle bare noen få timer i drømmeland så var jeg klar til å fortsette dagen min. Som jeg skrev tidligere i dag så hadde jeg nemlig fått minimalt av søvn, samtidig som jeg følte jeg gikk Oslo rundt i dag. 

 

Jeg trodde jo det skulle begynne å regne i dag rundt ett (noe som aldri skjedde), så jeg skulle jo bli ferdig med alle ærend før den tid. Jeg fikk kjøpt inn juice for de kommende dagene, samtidig som jeg også tittet litt rundt og unte meg blant annet noen nye bøker. Jeg har lyst å fortelle dere noe med disse bøkene, men først må jeg bare komme med en ting:

 

 

I begynnelsen ble jeg skikkelig irritert, men etter hvert så fikk jeg faktisk skikkelig vondt av dem. Det er nemlig det å møte et menneske som du ser mildt sagt er misfornøyd med å være på jobb. Det bare oser at denne personen ikke er glad for å være på jobb. Svarer kundene småfrekt, sier ikke mer enn det en absolutt må si, ignorerer at du kommer inn i butikken osv… Vi har sikkert alle opplevd dette en eller annen gang når vi har vært i en butikk, men har du opplevd å være på den andre siden? Det har jeg!

 

Jeg orker ikke å tenke på de deprimerende dagene hvor jeg våknet opp med vondt i magen fordi jeg måtte på en jobb jeg hatet. Hvor den ene dagen går tregere enn den andre, å jeg telte ned hvert sekund til jeg skulle få gå hjem igjen. Det er så vondt. Men er det verdt det? Absolutt ikke! 

 

 

Det er nok alt for mange som blir brent fordi de holder ut alt for lenge i en jobb de hater. Vi har selvfølgelig alle perioder hvor det er mindre kjekt å være på jobb, men når du misliker jobben så mye at du psykisk blir ødelagt, da er det farlig. Jeg tok heldigvis tak og sa opp når jeg merket at dette var ikke noe som kom til å gå over, å jeg er så glad for det i dag! En må selvfølgelig prøve for å feile.

 

Vi er ikke alle sammen skapt til å selge, bygge hus eller kjøre buss. Så i stede for å holde ut i en jobb du hater så se på det som nok et skritt i retning mot å finne drømmejobben. Da har du prøvd det, å det er på tide å fortsette letingen. Den som ikke leter vil heller ikke finne det en ønsker (utenom når du mister telefonen eller nøklene, da finner du dem aldri når du leter, men så fort du slutter å lete så dukker den fram 😛

 

 

Det så kanskje ikke så bra ut når jeg sa opp jobb nummer 9 (alle var ikke pga. mistrivsel, men MANGE var), men angrer jeg i dag? Hell no! Se hvor jeg er den dag i dag i en alder av 22. Jeg har en jobb jeg elsker, jeg kan nyte og se fram til hver dag som kommer og jeg våkner alltids opp med et smil. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg våknet opp med en klump i magen eller skulle ønsket at jeg var syk.

 

Jeg visste alltids at jeg ønsket å holde på med salg, men hadde ingen anelse av at det var salg av nakendans og champagne som skulle bli mitt ess. Ikke hadde jeg funnet ut av det hadde jeg ikke prøvd og feilet heller. Hadde jeg ikke tatt tak i livet mitt så hadde jeg sikkert enda sittet i kassa på Rema 1000, vært minst 30 kilo tyngre og hatet livet mitt. Noen kan kanskje elske den jobben, men for meg var det ikke framtiden min.

 

Hvem er du? Den som våkner opp med klump i magen hver dag – eller den som våkner opp med ro i sjelen? Det er ditt valg. 

 

xoxo ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg