Mamma og pappa skulle sett meg nå!

Til tross for at jeg resten av mitt liv skal leve uten noe kontakt med foreldrene mine så tenker jeg selvfølgelig på dem. Ikke på den måten at jeg skulle ønsket dem tilbake i livet mitt, for det har jeg forstått for lengst at det er noe som ikke kommer eller burde skje. Det er mer den tanken om at de skulle sett hvor bra jeg har det, hvor reflektert og selvstendig jeg har blitt.
Jeg vet at foreldrene mine skammer seg over meg når det kommer til valg av jobb, for selv blogging var noe de mislikte. Det som er så rart er at de som jeg kaller foreldre er dem som kjenner meg minst.
Meg og mamma. Moren min var så mye mer enn bare en mor for meg, hun var min beste venn. Jeg vil påstå å si at jeg og mamma hadde et veldig unikt forhold.
Jeg tror de hadde blitt overrasket hadde de sett min hverdag, hvordan jeg står på og selve tankegangen min. Moren min skal vite at jeg har tatt hennes positive sider med meg videre i livet. Hvordan hun alltids holdt det rent hjemme, å hvordan hun var så streng på å rydde etter seg når en har spist.
Pappa vet jeg at hadde smilt godt av meg hadde han sett meg når jeg fikk til å koble til ledninger slik at jeg fikk strøm i taklampa mi. Jeg var så heldig som hadde en far som kunne absolutt alt når det kom til bil, elektriske ting og alt av det jeg ikke interesserer meg for. Så jeg har jo virkelig måttet utfordre meg selv nå som jeg står på egne bein uten noe hjelp fra noen kanter.
Meg og pappa. Jeg var kanskje den av oss 3 søstre som var mest pappajente. Alt han gjorde hadde jeg også lyst til.
Jeg lever nå i Satans verden etter det jeg lærte som Jehovas Vitne, noe som hørres utrolig ille ut. Å leve i djevelens verden skulle være fristende og kanskje kjekt første perioden, men siden jeg nå ikke lenger har guden, Jehova i livet mitt som beskyttelse så skal jeg liksom alltids føle et tomt rom. Depresjon, ulykkelig og usikkerhet skal medfølge. Ja, dette var slik vi så på det å forlate religionen.
For meg har det gått andre vei. Deprimert, usikker og ulykkelig innenfor religionen, mens jeg har blitt selvstendig, livsnyter og lykkelig nå som jeg får leve mitt liv og følge mine drømmer som stadig blir oppfylt. Ja, mamma og pappa skulle virkelig sett meg nå!
xoxo ♥
8 kommentarer

Siste innlegg