mensen på jobb

 

Med tanke på jobben min så er spørsmålet om mensen noe mange har spurt meg om. Jeg skjønner godt at folk lurer, for jeg lurte selv på hvordan jeg skulle kombinere dette. Jeg har gjort mine tabber i løpet av tiden, men føler meg nå like avslappet som om jeg ikke har mensen. Ettersom jeg går på p-piller så har jeg nesten ikke smerter, samtidig som jeg ikke har så utrolig med blod. Tar meg maks 4 dager så er det over. Men når jeg har mensen så har jeg lært meg noen triks.

 

Selvfølgelig er bruken av tampong et must, men det er noen ting en må gjøre annerledes. Det viktigste å tenke på er selvfølgelig tråen, for en ønsker ikke å la kunden se den. Før tok jeg bare å droppet å dra ut tråen, men en gang så var den plutselig kommet til syne. Dette så jeg etter jeg hadde hatt en show, så tror du ikke jeg stresset som f**n. Kunden hadde ikke på noe måte vist at han hadde sett det, å med alkohol i bildet og meg som danser så fikk han nok ikke med seg dette. Heldigvis, haha! Etter denne opplevelsen bestemte jeg meg for å kutte av tråen, eller putte tampongen den andre veien. Begge deler fungerer toppers. 

 

Ikke mest delikate emne, men intressant er det. En skulle tørre å snakke om emner som sex, mensen og kropp uten å føle ubehag. Dette er en naturlig ting som vi er født med, som alle vet hva er. Det er jo ikke noe sjokk at jeg får mensen, spørsmålet er bare hva jeg gjør når jeg får det i min situasjon. Jeg har vurdert spiral ettersom jeg har hørt at du så og si mister mensen da, men så er det den smerten alle snakker om når den blir satt inn… 

Noen som har erfaring med spiral?

 

xoxo ♥

8 kommentarer
    1. Har hatt hormonspiral i mange år pga at jeg blir så dårlig når jeg har mensen . Har derfor ikke menstrasjon og savner den ikke i det hele tatt. Noen myter sier at kroppen har godt av å blø, men det er bare tull. Men vet ikke om de setter inn hormonspiral uten at en har født. Har prøvd kobberspiral men da blødde jeg hele tiden. Slitsomt. Å sette den inn er litt ubehagelig men det er som å ta hull i øret. Tar en en paracet en halv time før er det enda bedre. En kan blø litt etterpå. Men jeg syns den er super

    2. Har hatt hormonspiral i snart ett år, enda ikke mistet mensen. Hadde helt jævlige smerter LENGE etterpå, første ukene var verst, det gav seg ikke skikkelig før etter 3 mnd.. var på kontroller for å sjekke om den lå normalt, men de fant ingen grunn til smertene. Eneste grunnen til at jeg enda har den er pga at jeg betalte mye for den og det er trygg prevensjon, usikker på om jeg tørr gjøre det igjen om 4 år. Kanskje ikke det du ville høre, men min erfaring er ikke så rosenrød som andre skal ha det til, menssmertene er heller ikke borte, som var grunnen til at jeg tok den… men jeg blør litt mindre. Så om du klarer å huske p-pillene dine og ikke synes det er sinnsykt stress og teit ville jeg ikke riska dette usikre tullet opp i livmora😂

    3. Hatt hormonspiral i ca 1 år og jeg får sjeldnere mensen sammenlignet med andre ja (ca hver 5-6 uke) men hver gang er det helt j**** med smerter som jeg aldri har hatt før. Må gå på smertestillende når jeg har mensen for å komme gjennom hverdagen, så håper det blir mindre etterhvert. Mange sier at de mister mensen helt, men min erfaring er at det tar veldig lang tid, mtp meg og venninne mine sine erfaringer. Er den samme smerten som når man setter den inn faktisk, og det føles ut som det aldri tar slutt. I det minste visste man da gynekologen skulle sette den inn, at smertene ville stoppe! Det som er deilig da er å slippe å huske så mye på at man må ta pillen osv 🙂 Ettersom jeg er i fast forhold. Men blir sikkert p-pille igjen når jeg er ferdig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg