På trikken

 

Hva fikk henne til å farge håret sitt blått? Var det fordi hun elsker blå, eller var det kanskje for å bli sett for en gang skyld? Hva med han? Jeg er 100% sikker på at han er fra India, for han har samme trekkene som alle kundene vi hadde på jobb som var fra India. Forskjellen er at han er dekket med piercinger over hele ansiktet. Hva fikk han til å gjøre det? Har han hatt noen problemer med familien etter det, eller er han som meg som ikke har familie? Kanskje det er et slags opprør mot dem. 

 

Hvordan er det egentlig å være utenlandsk i Norge? Føler du at folk er redde for deg når du møter på dem sent på kvelden, en slags frykt for at du skal skade dem? Du som ikke engang kunne skadet en flue. Hva med dem? Et par, begge i Gant gensere. Ut fra utseende så er de en perfekt match som sikkert kommer til å ende opp med et fint hus og 2 barn. Lurer på hva de tenker, for fra alt jeg vet så kan det paret være alt annet enn perfekt. 

 

Hva med meg? Hva tenker folk når de ser meg i gaten, om de faktisk ser meg. En av mine favoritt øyeblikk er når jeg sitter på trikken ved vinduet. Det tar meg 20 minutter dit jeg skal, å i løpet av de minuttene studerer jeg alle som jeg suser forbi. Unge, gamle, tykke, tynne, mørke og lyse. Jeg studerer dem og blir nysgjerrig på hva som er i hodene deres. Er du lykkelig? Hva fikk deg til å ende opp der du er i dag? Av og til møter jeg øyene til dem som jeg passerer, å selv om det bare er ett sekund før de er ute av synet så lurer jeg noen gang på om de så hva jeg tenkte. 

 

 

Hvilke inntrykk gav øynene mine dem når øyene våre møttes? Så fort vi stopper på holdeplassene så snur jeg meg vekk, det blir for nært å få øyekontakt med dem på holdeplassen, helt til jeg så han. Den fordømte telefonen. Se opp, se meg! Vi har vell alle opplevd å se noe vi liker, men som ikke har sett oss. Hva hadde skjedd om jeg hadde gått ut av trikken å hilst. For alt jeg vet så hadde han vært den “rette”, men jeg kunne også endt opp å blitt avvist. Kanskje han har dame, eller bare er overfladisk for jeg var så rett på. Det er det som hindrer oss i mye, vi fokuserer for mye på det negative. Frykten av å bli avvist eller sett ned på. 

 

Er det noe jeg alltids har vært nysgjerrig på, så er det mennesker. Å da mener jeg enkeltpersoner og hva dem tenker og føler. Tenk om du hadde blitt satt sammen med en random person for 1 år. Plutselig hadde det kommet inn en i leiligheten din som du skulle bodd med i et år. En narkoman, en med muskler større enn lårene dine, en jente med blått hår, en av en annen farge enn deg, en med kroppen full av tatoveringer og piercinger, en mann i dress og velstelt hår, en oversminket barbie, eller f.eks. en som er så normal at hun aldri blir lagt merke til. Du hadde bare i løpet av de første sekundene lagd deg et bilde av hvordan personen er, uansett hvor mye du hadde prøvd å la vær. Men hva hadde du funnet ut om personen i løpet av det året? En ting er sikkert: Du hadde funnet ut at den personen er så mye mer enn din framstilling av han/henne.

 

Jeg lærer så mye nytt hver gang jeg sitter å studerer mennesker på trikken. Jeg skjønner at uansett hvordan vi ser ut så er vi alle mennesker som sammen lever på denne kloden. Vi har alle følelser, tanker og ønsker i livet. Viktigste av alt er å finne ut hvem du er, hva du vil med livet og hvordan du skal få det til. Det er mennesker rundt deg hvor enn du går, men ingen kommer til å oppfylle ønskene dine for deg. Det er ditt liv å du må styre det dit du vil, å ikke la noen ta styringen fra deg. 

 

xoxo ♥

2 kommentarer
    1. Så sykt fine tanker egentlig! Du virker som en genuint god person som er interessert i hva andre folk tenker og føler. Utrolig fint og lese!

      1. Jeg føler mange mennesker blir misforstått eller ikke sett på som seriøst ettersom yrke, personlighet, utseende osv.. Der har du meg for eksempel: et yrke som får meg til å bli tatt useriøst i mange settinger. Derfor elsker jeg å kunne skrive ned tankene mine her slik at folk faktisk har mulighet til å se hva som er bak fasaden de ser av meg <33 Jeg elsker selv å kunne vite hva folk innerst inne tenker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg