Politikere som uttaler seg i emner de ikke har kunnskap om

Så utrolig deilig det er å komme hjem igjen! Begynne med rutiner igjen, spise normal mat og bare være hjemme å gjøre det jeg gjør best. Det var faktisk ganske delte opplevelser med hele Istanbul turen, ettersom vi bodde på den siden der det visstnok ikke var så mange turister. Vi fikk faktisk kjenne litt på det å være utlending i et fremmed land. Det som overrasket meg mest var hvor lite engelsk de kunne. 

 

Selv om vi noen ganger fikk oppleve at vi ikke ble prioritert eller møtt med stygge blikk så koste vi oss utrolig mye. Jeg blir ganske nysgjerrig på kulturen deres, de helt tildekkede kvinnene og moskeen som jeg følte lagde lyd hver time. Jeg er jo selv fra en ganske streng religion, så jeg blir nysgjerrig på andre religioner som også er ganske intense. 

 

Foto: @kristianjoeraandstad

 

Når det kommer til slike religioner så vet jeg at det er veldig splittet mellom dem som gjør ting pga. tro og egen vilje, også har du dem som gjør det pga. frykt eller føler en må. Slik var det da jeg levde som Jehovas Vitne, slik er det hos muslimer, men slik er det også hos strippere. Ja, noen plasser finner du strippere som er i yrket fordi de må forsørge familie, har ikke annet valg ++ De må gjøre mer enn det som er normalt på en strippeklubb, de må trosse grensene sine: rett og slett selge kroppen sin. Men siden dette er noe som du finner mye av i utlandet, betyr det at vi i Norge må stenge klubbene? 

 

Hva med de kvinnene som står offentlig ute i gatene i Norge som faktisk selger sex? Det er lov å selge sex, men det er ikke lov til å kjøpe? Denne regelen er jo ganske tragisk i seg selv spør du meg. Så det er lov for kvinner å selge sex, men å selge dans, kunst, selskap, nei det er fy fy. Så hvis disse politikerne ønsker å stoppe utnytting og salg av kvinnekroppen, burde de ikke faktisk begynt med dem som faktisk selger sex? Ikke dem som de ikke engang vet hvordan jobber? 

 

“Også finnes det sikkert solskinnshistorier om enkeltpersoner som trives i yrket, men slike fortellinger er ofte med på å legitimere en hel, global industri der kvinner blir utnyttet økonomisk og seksuelt. Dette er dypt problematisk, sier Marhaug i Rødt.” Denne kommentaren er tatt ut fra artikkelen i BA

 

Foto: @kristianjoeraandstad

 

Nr.1: Jeg kan vedde 1000,- på at Marhaug ikke har vært på en strippeklubb i Norge, for nei å besøke en strippeklubb i utlandet teller ikke! Det blir som å besøke en bedrift i utlandet hvor alle blir betalt så minimalt at de ikke nesten ikke har råd til mat, for så å konkludere at det er slik i Norge også uten å faktisk sjekke opp med bedriftene i Norge. Så Marhaug tenker nok på disse kvinnene i utlandet når hun snakker om utnyttelse, for det er et fremmed ord for meg i yrket. 

 

Slik vi kvinner blir behandlet og respektert i yrket på denne strippeklubben i Bergen er enestående. Det er strengere regler for menn her på oppførsel mot kvinnene enn det er på en vanlig klubb hvor den ene kan tafse mer enn den andre uten at vakten sier noe. Det er faktisk litt flaut at mennesker som sitter så høyt oppe tørr å uttale seg i et emne som de ikke vet 1% om engang, det blir ganske useriøst. 

 

xoxo ♥

3 kommentarer
    1. Herlig, Christina

      Godt innlegg

      Her har du faktisk både kompetanse og erfaring. Det e den samme gamle janteloven igjen, de vet ingenting og har aldri vært i nærheten av en norsk eller topptopp vestlig strippeklubb. Allikavel raper de løs om det ene og andre….

      Et av flere temaer som bare blir helt latterlig i lille Norge når folk som ikkje aner hva de snakker om åpner kjeften sin igjen og igjen…..

    2. Hei, jeg kom innom bloggen din da jeg var ganske lei av livet jeg hadde bygget frem til nå. Så minnet du meg om da jeg bodde i Hellas og var innom en strippeklubb der. Der ble jeg kjent med noen jenter hvor jeg fikk lov til å være med bak. Hele atmosfæren minnet meg på at jeg var tatt vare på, at jeg kunne slappe av og nyte livet. Litt slik jeg har det hjemme hos mor, bare litt mer sexy og fritt 🙂

      Og den følelsen har jeg lyst til å være i for resten av livet. ♥

      Jeg har hatt lyst til å være strippet siden jeg var liten, men så bygget det seg til dans og sang nå. Men atmosfæren får jeg ikke der som jeg får på strippeklubb, helt klart at jeg kan komponere begge deler. Selv med en sønn.

      Kan du si meg litt om hvor ofte du jobber i løpet av en uke? Og hvor mye vil du tjene på det? Hvor mye skatter du av det?

      Beklager for litt tunge spørsmål, men det er kanskje litt tungt for meg å måtte ta den vegen, vet ikke hvorfor :/

      Sjekket litt opp i det, hvor jeg så at man kunne melde seg på et stripper kurs hvor man endte opp med et sertifikat som man kan bruke.

      Holder det? Hvor enkelt er det å bli valgt? Jeg er jo ganske pen og har rytme i kroppen, så jeg ser ikke for meg at det kommer til å bli en sak, men er bare litt nervøs og litt småredd 🤭🙊🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg