Største forskjellen på livet som Jehovas Vitne VS livet mitt nå

Jeg fikk et spørsmål om hva den største forskjellen på livet mitt nå VS livet mitt før. Så om dere er nye på bloggen min, så var jeg tidligere Jehovas Vitne som jeg ble født og oppvokst i. Mange kjenner dem igjen som dem som banker på dørene til andre med Bibelen eller for eksempel  dem som ikke tar imot blod. Alle har forskjellige relasjoner til dem, å mange kjenner noen gjennom jobb, skole eller naboer. 

 

Jeg meldte meg ut av menigheten for 2 år siden, hvor det faktisk ble opplyst i menigheten jeg gikk i på selveste bursdagen min at jeg ikke lengre var et vitne. Så gikk jeg fra et liv hvor hele livet mitt handlet om Bibelen og Guden Jehova, til et liv som stripper, blogging og alt som at Jehovas Vitne rett og slett ikke skal forholde seg til kan man nesten si. 

 

Den største forskjellen på livet mitt nå i forhold til da er uten tvil å ikke ha foreldre i livet mitt. De ble nemlig igjen i mitt tidligere liv, å jeg har ingen kontakt med dem den dag i dag. Det er nemlig en regel som Jehovas Vitne å ikke ha kontakt med tidligere medlemer som var døpt og som så brøt løftet de hadde gitt Gud ved å snu ryggen og forlate religionen. 

 

En annen stor forskjell er uten tvil friheten jeg fikk. Det å gå fra et liv fullt med regler: ikke sex før ekteskap, drikk med måte (ikke bli full), gå fra dør til dør, stille opp på møtene som var 2 ganger i uken, finn deg en ektefelle innenfor, forbered deg til møtene, unngå for mye kontakt med verden (dem som ikke var JV) osv… Til et liv hvor jeg bestemte reglene. Jeg kunne plutselig gjøre akkurat hva jeg ønsket innenfor lovens regler. 

 

 

Livet mitt ble bokstavelig talt snudd på hodet. Selvfølgelig så gikk jeg på en liten smell i begynnelsen med alt for mye frihet så plutselig, men heldigvis ikke noe alvorlig. Jeg merker jo nå i etterkant at det er flere regler og ting ved religionen som henger igjen ved meg. Bare når det kommer til sex for eksempel så er det noe jeg ikke tar lett på. Å vente til jeg er gift er å ta litt i, men det å være på det mest intime en kan være med en random person er ikke noe jeg gjør. Det må være noe mer i luften da. 

 

Jeg tror faktisk at foreldrene mine hadde vært stolt av meg om de faktisk hadde kunne sett forbi jobben min og det at jeg ikke er religiøs, å faktisk sett verdiene og tankegangen min. Det at jeg faktisk alltids har greid å komme meg ut og gjennom alt alene. Det at jeg startet med null for så å ende her jeg er i dag. 

 

xoxo ♥

2 kommentarer
    1. Wow.. Fra Jehovas til etablert stripper i løpet av en toårsperiode, kan en vel trygt slå fast er omveltning på et helt nytt nivå!.. Nå som det er din egen avgjørelse, og ikke en frykt for guds vrede, tror jeg også du gjør svært lurt i å være restriktiv med hvem du går til sengs med, ikke minst fordi du opererer i en bransje hvor det fremdeles er mye stigma.

      Det ville vært veldig interessant å lese om den prosessen du har vært igjennom og som tilslutt endte med at du forlot hele den verden du kjente til for hva som må ha vært noe fullstendig ukjent og fremmed. -Og for ikke snakke om hva i himmelens navn gjorde du fra det øyeblikket du tråkket ut den porten for siste gang, og dermed, etter hva jeg har forstått, sto der mo spik alene uten anelse om hvordan ting funker..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg